close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Hyundai Atos: Atos olie probleem

Bouwjaar: 2003

Ik heb een vraag mijn auto verbruikt heel veel olie en er zit olie in luchtfilter
En hij slaat. Af voor stoplicht , rammelt heel erg alsof de motor het heel zwaar heeft koppakking lijkt nog in orde word niet heet en geen koelvloeistof verlies

Geplaatst door

glenn09 (0)

al 15 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Wat is heel veel motorolie ? Hoeveel (liter) Olie verbruikt ie per 1000 km ?
Komt er blauwe rook uit de uitlaat bij het starten of accelereren ,
Is er (uitwendige) olie lekkage aan de motor ?

olie in het luchtfilter kan o.a. veroorzaakt worden door:
een gescheurd of los vacuumslangetje , vervuilde carter ventilatie , te hoog motorolie peil , het rijden van korte stukjes (hoger oliepeil door condens) ,
slijtage in de motor , achterstallig onderhoud.

Aangezien de auto afslaat bij stationair lopen en heel erg "rammelt" kun je het beste beginnen met het controleren van het vacuum gedeelte ,
vacuum slangen , inlaat pakking etc.. spuit bij draaiende motor eens wat remmen reiniger op de vacuum slangetjes en op de pakking van het
inlaat spruitstuk , als er een vacuumlek is zal de motor reageren op de remmen reiniger .

Slaat de motor zowel koud als warm af ?

limbra 1415
vip badge

11 jaar

Nou die slangen heb ik schoongemaakt , en er zit wel olie op het blok, en net achter gekomen dat heel de achterkant onder de olie zit waarschijnlijk uit de uitlaat

glenn09 0

11 jaar

Welke slangen heb je schoon gemaakt , de carterventilatie slang ?

Indien de motor veel olie lekt kan dit door de rijwind op de achterkant van de auto terecht komen ,
indien de olie idd uit de uitlaat komt , wordt dat meestal veroorzaakt door lekkende kleppen en/of
versleten of vastzittende zuiger veren / olie schraapveren .

Indien je veel korte stukjes rijdt kan het ook roet in combinatie met condens zijn wat er op de achterkant van de auto komt.

Laat eens een compressie test doen dan weet je meer over de inwendige gezondheid van de motor .

succes .

limbra 1415
vip badge

11 jaar

ik heb carterontluchting slang losgemaakt en schoongemaakt en alle slangetjes die op het luchtfilter zitten ook ,nou
rijden wij ook echt alleen korte stukjes dus de sludge zou best daarvan kunnen komen ,maar het echte probleem zit em toch in andere dingen zoals .branden motorstoringslampje ,hoog olieverbruik,trillen,afslaan (koud rijd ie beter),en je ruikt ook verbrande olie maar dat lekt door luchtfilter volgens mij,heb em uit laten lezen had misfire in cilinder 1 ,heb bougie en kabels vervangen niks geholpen ,en je je zou denken een kapotte koppaking alleen heb totaal geen verlies van vermogen of lekken koelvloeistof ook geen bubbeltjes in expansievat koelvloeistof,

hij heeft trouwens 88000 km gelopen sinds 2003 dus ook niet echt heel veel vandaar misschien ook de problemen
[url=http://postimg.org/image/808xiq94z/][img]http://s13.postimg.org/808xiq94z/auto.jp...[/img][/url]
die zwarte slangetjes op de foto die je ziet allemaal schoongemaakt

glenn09 0

11 jaar

Ik denk dat het probleem Mede veroorzaakt wordt/is door het rijden van korte stukjes , de motor komt nooit goed op temperatuur en vervuild inwendig helemaal ,
de auto regelmatig "uitlaten" op de snelweg zorgt er voor dat de motor inwendig schoon brand , maar daar is het nu te laat voor denk ik .

Ik denk dat er veel koolaanslag in de motor zit waardoor ook de misfire veroorzaakt kan worden.

Indien de auto niet blauw rookt als je start en accelereert denk ik dat het "olieverbruik" eerder een olie lekkage is , (of beide) .
De verbrandde olie die je ruikt kan olie zijn die op de hete delen van de motor verbrand .

Laat eens zoals ik bij #4 al zei een compressietest of cilinder lektest doen , dan pas weet je meer en kun je misschien het 1 en ander uit sluiten .

succes

limbra 1415
vip badge

11 jaar

ok bedankt

glenn09 0

11 jaar

Opgelost bedankt

glenn09 0

10 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Hyundai Atos of stel zelf een nieuwe vraag.