Motor was kapot gelopen na 255000 km. en andere motor in gezet.
Turbo ook vervangen door een revisie exemplaar. Oude was stuk.
Na inbouw gestart tot er oliedruk was en daarna verstuivers aangesloten. Motor sloeg direct aan.
Bij de proefrit blijkt dat de auto slecht weg wil maar zodra de turbo er bij komt, trekt de motor wel goed.
Geen foutmeldingen. Ook de inspuitventielen zijn opnieuw gecodeerd.
Iemand een idee wat de oorzaak zou kunnen zijn?
Mvg.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Zitten de vacuumaansluitingen goed? Niets verwisseld.
Wat doen de turbodruk en raildruk tijdens de storing??
Mvg diagnoseoplocatie.nl
Dank voor de reacties.
Vacuumslangen zijn niet verwisseld. Had ze allemaal een kenmerk met kleuren gegeven.
Raildruk is oké. Turbodruk weet ik zo niet.
Inmiddels het roetfilter ook laten regenereren maar ook dat heeft geen oplossing gebracht.
De gedachten gaan nu uit naar de verstuivers. Al eens eerder gehad bij een X5 die eigenlijk precies hetzelfde had.
We zoeken verder en meer tips zijn welkom.
Is dit probleem gekomen met andere motor, of....Kan ook LMM zijn.
De oude motor heeft tot de laatste meter goed gelopen en getrokken. Het zal dus in de vervangende motor zitten.
Inmiddels zijn door metingen de verstuivers in beeld gekomen als verdachten.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Hyundai Santa Fe of stel zelf een nieuwe vraag.
7 jaar