Motor was kapot gelopen na 255000 km. en andere motor in gezet.
Turbo ook vervangen door een revisie exemplaar. Oude was stuk.
Na inbouw gestart tot er oliedruk was en daarna verstuivers aangesloten. Motor sloeg direct aan.
Bij de proefrit blijkt dat de auto slecht weg wil maar zodra de turbo er bij komt, trekt de motor wel goed.
Geen foutmeldingen. Ook de inspuitventielen zijn opnieuw gecodeerd.
Iemand een idee wat de oorzaak zou kunnen zijn?
Mvg.
Geplaatst door Averdonk (0) PRO , lid sinds 21 jaar geleden
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Hyundai Santa Fe? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Hyundai Santa Fe of stel zelf een nieuwe vraag.
5 Reacties
arjankempeneers (0) PRO, 6 jaar geleden
Zitten de vacuumaansluitingen goed? Niets verwisseld.
Diagnoseoplocatie.nl (0) PRO, 6 jaar geleden
Wat doen de turbodruk en raildruk tijdens de storing??
Mvg diagnoseoplocatie.nl
Averdonk (0) PRO, 6 jaar geleden
Dank voor de reacties.
Vacuumslangen zijn niet verwisseld. Had ze allemaal een kenmerk met kleuren gegeven.
Raildruk is oké. Turbodruk weet ik zo niet.
Inmiddels het roetfilter ook laten regenereren maar ook dat heeft geen oplossing gebracht.
De gedachten gaan nu uit naar de verstuivers. Al eens eerder gehad bij een X5 die eigenlijk precies hetzelfde had.
We zoeken verder en meer tips zijn welkom.
arjankempeneers (0) PRO, 6 jaar geleden
Is dit probleem gekomen met andere motor, of....Kan ook LMM zijn.
Averdonk (0) PRO, 6 jaar geleden
De oude motor heeft tot de laatste meter goed gelopen en getrokken. Het zal dus in de vervangende motor zitten.
Inmiddels zijn door metingen de verstuivers in beeld gekomen als verdachten.