close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Hyundai i10 2012: foutcodes

Bouwjaar: 2012, Brandstof: Benzine, Motorcode: G4LA-5, Motorinhoud (cc): 1300, Vermogen (kw): 63

meldingen p2192 en p2188. Bij koude motor merk ik niks, maar zodra de warmte er in komt dan gaat bij lage toerentallen hakken en wil stationair afslaan.
De tweede lambda sensor heb ik vervangen omdat die code ook verscheen.
Iemand met ervaring?

Geplaatst door

wil1234 (70)

al 7 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Waarmee is uitgelezen , dealer of hobby apparatuur.
Is er ook gemeten of gewoon vervangen ?
Motor lijkt op minder cilinders te gaan lopen .
Lambdasonde origineel of imi ?
Egr vervuild inlaat vervuild staat van onderhoud ?

kaleido 1 6875
badge vip badge

3 maanden

uitgelezen met vident ilink 400. de tweede sonde heb ik vervangen. na meting bleek het verwarming element geen weerstand had, dus verbroken. de dealer vroeg 200 euro, dus heb ik maar bij winparts gekocht voor 60 euro of zo. daar heb ik geen melding meer van. de uitlaat is vol roet. heb zojuist nwe bougies met kabels geplaatst. storing weer terug. nu denk ik de eerste lambda te bekijken want die zal ook wel vol vuil zitten. Iemand een ander idee?

wil1234 70

3 maanden

Dat je geen melding krijgt van de 2e sonde wil niet zeggen dat hij goed werkt , is het hetzelfde merk en type of een imi ?
Kun je de diverse temperstuursensoren ook uitlezen ?
Een water of lucht sensor met verkeerde waardes kan een veel te rijk mengsel geven.
4 gas meting geeft ook info.

kaleido 1 6875
badge vip badge

3 maanden

heb gisteren de 1e lambdasonde er uit gekregen en schoongemaakt. het verwarmingselement had 18 ohm weerstand, dus niet doorgebrand.
dik 70 km gereden alle toerengebieden, geen probleem. maar nu zie ik 6 monitoren staan???hiervoor steeds 4. waarschijnlijk de 2 lambda's die nu wel samenwerken. de motorolie is inktzwart terwijl ik die 2mnd geleden heb ververst. ga morgen nw filter en olie in doen. en nou ff afw8ten ik denk nu ok??

wil1234 70

3 maanden

een dag verder, en de i10 is inderdaad weer ok. De niet vervangen 1e sensor veroorzaakte het te rijke mengsel omdat hij vol roet zat. Gewoon schoongemaakt en alles is opgelost.
Bedankt voor het meedenken Kaleido!

wil1234 70

3 maanden

zie laatste melding

wil1234 70

3 maanden

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Hyundai i10 of stel zelf een nieuwe vraag.