auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Hyundai H200: gemiddelde levensduur/looptijd? veel problemen

Bouwjaar: 1998, Brandstof: LPG, Motorcode: 2.4

Hoi,

ik heb dus een paar weken geleden een h200 gekocht en heb er al een aantal versleutelingen aan gehad. zo heb ik twee weken geleden de versnellingsbak laten vervangen omdat de synchro ring stuk was. Verder kraakte de versnelling in de 1e, 2e en 3e versnelling. De nieuwe bak heeft nu een goeie synchro ring maar hij kraakt nog steeds bij de eerste drie versnellingen. Dit schijnt niet aan de versnellingsbak te liggen.

Verder heb ik het raammechaniek van het linker voorraam laten vervangen omdat hiervan de kabel geknapt was.

Anderhalve week geleden stond ik midden in de nacht stil langs de snelweg omdat er een hoofdzekering gesprongen was. De wegenwacht zette er een nieuwe in en raadde me aan na te laten kijken waar dit aan lag, en tot die tijd in ieder geval niet de airco te gebruiken.

Vorige week hield mijn gas installatie er ineens mee op wat bleek te liggen aan een kapotte spoel bij de gastank. Deze is vervangen en daar kwamen ze tot de conclusie dat de gastank bijna was doorgeroest en dat er met spoed een nieuwe onder moet.

Afgelopen week heb ik een technische check laten doen bij de hyundai dealer en daar is aan het licht gekomen dat de hoofdzekering eruit was gesprongen omdat de aircopomp kortsluiting maakt. Deze moet dus vervangen worden. Naast de aircopomp was ook de eerste demper van de uitlaat lek, de cardanas keerring lekte, de banden waren slecht en er was een zeer slechte remleiding.

Als je de totale kosten bij elkaar optelt kom je op 2500 euro uit, en tel daar nog eens 650 bij op voor het plaatsen van een nieuwe gastank. Bovendien heb ik al dik 1000 euro uitgegeven voor de versnellingsbak en het raammechaniek.

Ik vroeg mij af, voordat ik deze reparaties nog ga uitvoeren... Is hij dit waard? Hoe lang loopt een h200 gemiddeld? Hij is van 1998 en heeft 150.000 gelopen (LPG, GEEN DIESEL!!). Als ik er nog makkelijk 150.000 mee kan rijden en hij nog een jaar of 5 mee gaat vind ik het de reparaties wel waard, maar ik zie veel mensen die vroeg of iets minder vroeg (maar niet al te laat) de volledige motor moeten laten reviseren en daar zit ik niet op te wachten...

iemand tips? van de hand doen of laten repareren?

Geplaatst door

wizzie (0)

al 17 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

k heb nog wat benzine en een oude aansteker voor weinig

CARS&MOTORS 0
badge

17 jaar

geloof dat santa nogeen jachtgeweer heeft na de pasen met een hagel patroon
wil je niet ontmoedigen maar dat is echt goedkper
koopeen duitser
geen mb

CARS&MOTORS 0
badge

17 jaar

Als je op LPG loopt dan is de verbrandingstemperatuur in de cylinder hoger, hierdoor wordt de cylinderkop (waar de kleppen inzitten) ook heter dan bij benzine. Die kleppen "hameren" na verloop van tijd de klepzitting weg waardoor ze op een gegeven moment niet meer goed afsluiten. De motor zal dan slechter en slechter gaan draaien en je zult dan een koprevisie moeten laten uitvoeren (niet goedkoop !) De oude klepzittinging worden er dan uitgefreesd en er worden een paar nieuwe ingeperst.

Wanneer dit nodig is is lastig te zeggen. Er zijn motorblokken met een "harde kop" die het wel een lange tijd volhouden, en er zijn blokken met een "zachte kop" die al helemaal niet geschikt zijn voor LPG. Hoe het bij Hyundai zit weet ik niet, maar als je er al 150.000 op hebt staan dan lijkt het me sterk dat het je lukt om er 250.000 van te maken zonder koprevisie.

TrafficBandit 0

17 jaar

Je hebt de auto particulier gekocht ?.
Dan weet je nu ook de reden waarom die weggedaan is.
Het is lullig om te zeggen, maar waarom had je die auto voor de koop niet even naar de plaatselijke hyundai dealer gebracht voor een check up?.
Dan was je een hoop ellende bespaard gebleven.
De auto krijg je wel weer goed, maar pas na een forse geld injectie.
Dat had de vorige eigenaar er niet meer voor over, dus gaat tie de krant in of marktplaats op.
En zijn er genoeg mensen die er weer intuinen.
Maar de prijs zal er ook wel naar geweest zijn.
Bezint eer ge begint.

primera p11 0

17 jaar

€ 4150.-- en dan nog problemen met een auto8 jaar oud
dagelijkste koop voor bijna dit bedrag van recentere bouuwjaren met de zelfde ellende
kosten nieuw iets van €22000
knip op slot
uit zn leiden verlossen(en jezelf op den duur ook)

CARS&MOTORS 0
badge

17 jaar

[quote=primera p11]Je hebt de auto particulier gekocht ?.
Dan weet je nu ook de reden waarom die weggedaan is.
Het is lullig om te zeggen, maar waarom had je die auto voor de koop niet even naar de plaatselijke hyundai dealer gebracht voor een check up?.
Dan was je een hoop ellende bespaard gebleven.
De auto krijg je wel weer goed, maar pas na een forse geld injectie.
Dat had de vorige eigenaar er niet meer voor over, dus gaat tie de krant in of marktplaats op.
En zijn er genoeg mensen die er weer intuinen.
Maar de prijs zal er ook wel naar geweest zijn.
Bezint eer ge begint.[/quote]
Ik heb hem niet particulier gekocht, maar bij een occasion dealer. Helaas zonder garantie. De prijs van de bus was 4200 euro, en wat er dan nu nog bij zou komen vond ik persoonlijk ook nogal fors.

Jullie zijn het geloof ik nogal eens wat reacties betreft en voor deze adviezen was ik ook al een beetje bang. Toch maar eens kijken naar een andere auto dan.

Bedankt voor de reacties!

wizzie 0

17 jaar

Handelswaarde is EUR 1500 ex MAX!!!! Ding is 9 jaar oud. Als hij nu goed is oprijden anders wegdoen het het verlies als leergeld afboeken.

paulmichiel 0
badge

17 jaar

Sander, het is gewoon triest dat het op deze manier gelopen is.
Wat ik niet zo goed begrijp is dat je tegenwoordig met alle communicatie middelen (kranten, tijdschriften,computer,autobladen,enz) je goed beslagen ten ijs kan komen.
Je kan van tevoren een heleboel uitzoeken, zeker als je een auto zonder garantie gaat kopen kun je zelf al een hoop te weet komen over een merk.
Kijk als je bij de dealer op de hoek koopt met een pakket zekerheden is dat minder van toepassing.
Geloof een verkoper nooit op mooie praatjes, zelf je huiswerk doen en de sterke en zwakke punten van een merk in je opnemen.
Dan sta je ook wat sterker in het onderhandelen over de uiteindelijke prijs en de staat van de auto.
En dan zijn er nog de keuringsstations die je een aardig beeld van een auto kunnen geven.
Succes met je zoektocht naar een nieuwe auto.

primera p11 0

17 jaar

ach
je ziet m hier wel wer terug
IK HEB EEN PROBLEEM MET MIJN PAS GEKOCHTE

CARS&MOTORS 0
badge

17 jaar

ik heb een second opinion laten doen voor de gastank en de airco pomp, en bleek dat beide niet nodig waren om te vervangen. 3 monteurs zeggen dat gastanken niet zomaar doorroesten en dat hij er nog prima uitziet, en die ene zei dus van wel. Ik hou hem eerst in ieder geval nog maar even ;-)

de aircopomp zou kortsluiting veroorzaken waardoor de hoofdzekering zou doorbranden, maar ik hoorde later dat een aircopomp eigenlijk geen electronische onderdelen bevat en dus geen kortsluiting kan veroorzaken. ik rijd alweer een aantal dagen met airco en heb nergens last van gehad tot nu toe.

Verder zijn het geen enorme bedragen, dus ik heb besloten om de auto eerst toch nog even te houden ;-)

1500 euro is een beetje laag lijkt mij... een occasiondealer bood me er 2750 inruil voor, een andere zei tussen de 3000 en 4000 euro en particulier heb ik ook al een bod van 3500 euro gehad.

en toch houd ik hem lekker zelf ;-)

wizzie 0

17 jaar

Inruil ja, dan betaal je minimaal een rootje teveel voor de andere auto. Een bod van EUR 3500 gelijk afscheid nemen!!!!

paulmichiel 0
badge

17 jaar

Ik heb al moeite om voor een 2001er diesel EUR 4000 van de handel te krijgen!!!!!!!!!

paulmichiel 0
badge

17 jaar

Wat een negativiteit allemaal hier.
(Geen wonder dat Cor hier niet op reageerd.)

Alle merken hebben hun problemen, daarin is een H200 niet zo speciaal.
Ik rij nu al 7 jaar met Hyundai. 4 jaar de H100 en nu al 3 jaar met de H200
Met de H100 geen grote problemen gehad. Helaas met de H200 toen de teller de 200000km haalde, het ik de motor moeten laten reviseren. € 3150,- met de koppelingsplaten ergelijk bij.
Voor mij is het dubbel en dwars waard geweest. En zal nog wel een paar jaar met deze wagen blijven rijden.

Kortom, als je voorzichtig rijd, en niet gaat gassen met continue 140/150 km/h dan kan je ng wel lang met je wagen blijven rijden.

Toch maar ff in het keyboard geklommen..

De afschrijving op de H200 is behoorlijk hoog, en dan is de aankoop relatief goedkoop vergeleken bij een VW bus.

Probleem met 2e hands is altijd dat je nooit weet hoe die wagen is bereden door de vorige eigenaar(s)

Koop je een 2e hands, dan kun je dat doen bij een degelijk bedrijf met garantie, of je doet het particulier, goedkoper maar ook veel minder verhaal te halen.


Airco's van de meeste auto's gaan stuk en reparaties zijn erg duur, waarbij komt als je het forum had nagelezen over de H200 dat de extra krachten van de airco problemen kunnen opleveren met de krukas poulie.


Lekke uitlaten, na 6 jaar was de mijne ook einde levensduur, vrij normaal voor een uitlaat toch?

Kortom, je hebt hem te duur gekocht, en kunt de reparaties laten uitvoeren en met normaal rijgedrag nog jaren rijden.
Of verkopen met verlies en wat anders kopen, met hetzelfde risico.

Ik heb de nodige Mercedes Vito's bij de garage zien staan met een opgeblazen blok, alles kan je stuk krijgen.
Maar ook VW bussen willen wel stuk...
Let op dat je echt om de 7500 km olie ververst, liefst vaker.
Ik heb de H200 sinds ie 11 maanden jong was, en ik wist wie hem had gehad voor me.
Elk jaar op vakantie naar Frankrijk, normaal rijden 100 - 120 is voor ij hard zat, lekker over de route National.


De versnellingsbakken zijn ook wanneer ze goed zijn wat ruw in het schakelen 1-2-3, maar is het blok warm dan is het prima, met beleid en kalmte schakelen, als ex vrachtauto chauffeur weet je op het laatst wel wanneer op welke toeren je het beste kunt schakelen.


Met de EGR klep en carter ventilatie veranderingen is de 2.5 TD bij mij vrolijk en schoon aan het lopen, een bak trekkracht en vermaken we er ons prima mee.
Kortom, wil je een sportwagen busje neem een VW bus met 174 pk, en betaal de prijs ervoor.
Wil je gewoon de ruimte en rustig rijden, hou de H200.
Wil ik ff scheuren dan neem ik de vrouw haar Alfa wel ff mee, 5 minuten 240 en het is weer klaar voor de eerste 3 jaar.

Conclusie.
Met Problemcar als board hebb je een van de meest waardevolle tools om voor de meeste auto's of busjes te zien wat van problemen zich voordoen met dat type en of dat vaker voorkomt als normaal en waarom.

Heb je problemen dan heb je hier de feed back van zeer professioneele mensen welke tevens hart voor hun vak hebben, een indicatie om daar eens langs te gaan met je problemen.

Verder kan ik me met Christiaan conformeren, maar dat is mijn prive mening.

Succes met de bus,
Cor

Cor1822 0
badge

17 jaar

Cor behandelt zijn bus met beleid, en heeft er kijk op onderhoudstechnisch gezien.
Hij weet wat de zwakke punten zijn.
Dan hou je het ook wel heel.
Maar de meeste mensen die een H100 of 200 hebben gekocht hebben echt een bak ellende gekocht.
Ik ken ook universele garages die ze niet meer willen repareren, onder andere krukaspoelie, versnellingsbakken en dieselmotor H100 om de dood eenvoudige reden dat het spul binnen afzienbare tijd weer kapot loopt.
De constructie van sommige onderdelen deugt gewoon niet, dan kun je het wel vernieuwen maar het gaat gewoon binnen afzienbare tijd weer kapot.
Van alle mensen die ik ken die er eentje hadden, hebben allemaal de motor moeten laten reviseren, maar na korte tijd toch weer problemen met de motor.
En was het niet de motor dan begaf de bak het.
De bus werd dan ook wel voor behoorlijke aanhangers en caravans gezet, maar daar koop je toch een bus ook voor!.
En dan zijn andere merken gewoon beter.
Trek je er niks mee zal het langer heel blijven.
Als je dan de kosten bij elkaar op gaat tellen en de restwaarde, dan is goedkoop uiteindelijk duurkoop.

primera p11 0

17 jaar

het grootste probleem met koreaanse auto's is
alles is gekopieerd van een jap
en die hebben een kwaliteits norm
de koreaan is een kopie hiervan
en daar zit om de prijs lager te houden en de markt binnen te komen een lagere kwaliteit an vast
en dat geeft dan ook meteen aan waardoor alles net iets minder is
ook de prijs en levens duur

CARS&MOTORS 0
badge

17 jaar

((De bus werd dan ook wel voor behoorlijke aanhangers en caravans gezet, maar daar koop je toch een bus ook voor!.
En dan zijn andere merken gewoon beter.))

Achter mijn bus hangt heel erg regelmatig een (ledig gewicht) caravan van 1000 kg achter. Dit al jaren (H100 en nu H200 periode) Ik denk dat ik per jaar ongeveer een 10000 km met dat ding rij.

Ik denk gewoon dat het probleem van veel berijders van bussen is, maakt niet uit welke, dat ze maar trappen.
Ik trek gewoon rustig op tot een 3000 toeren en schakel op.

ook in de bergen helling op schakelen bij 3000rpm?????

CARS&MOTORS 0
badge

17 jaar

Jazeker
6 jaar Frankrijk met vakantie en in de bergachtige gebieden, dit jaar bij Suméne 50 km boven Montpellier.
Geen caravan, dus dan is dat geen punt, maar bij 3500 toeren kan het ook ;)

De trekkracht is dan ook niet het probleem, met de EGR klep al jaren dicht en omgelegde carterventilatie heb je genoeg trekkracht, in zijn 5 zonder problemen de lange hellingen van 7% op en af, en 17% hellingen in de 4.

De turbo draait al op volle toeren bij 2000 rpm, 3000 is op 2/3e van het maximum toerental van 4500 toeren.

Komen vaak op de hellingen anderen voorbij weke je eerst op het vlakke deel je voorbij suizen, ik rijdt gewoon 110 tot 120 km/H

De laatste jaren zelfs nog minder, lekker langs de Route National, spaart tol, je ziet meer, en mijn vakantie begint op het moment dat ik wegrijd.
Dan is 90 tot 110 hard genoeg, spaart de auto, en diesel, 1:10.5 tot 1:11 is dan normaal.

Ik weet dat het een kopie is van de Mitsubishi L400, welke inderdaad kwalititatief beter is, zou mijn blok de geest geven dan komt er een L400 blok in met bak, de carosserie is nog 100%.

Net nieuwe distributie riem gezet vorig jaar met nieuwe multiriemen, zelf alle connectors van de kabelbomen gecontroleerd en schoongemaakt, Xenon aftermarket verlichting erin, olie ververst, met oliefilter, en dat met grote beurt gebeurt ook weer voor de vakantie.

Met normaal rijgedrag is 2 ton op de teller best te halen, en waarschijnlijk meer.

Met petje verkeerd op en scheefgezakt en zo rijdend misschien 80.000 km ;)

Cor

Cor1822 0
badge

17 jaar

Cor, dat heb je toch al gehaald ? (80 000)
Beter op naar de 800 000 :)

sjaak10918 0
badge

17 jaar

Christiaan 1111, rustig rijden of niet, trappen of niet trappen.
Ook jij hebt de motor al moeten laten reviseren.
Bij mijn collega liep later de motor nog een keer inelkaar en daarna begaf de bak het.
Bij een ander tot 2 keer toe de krukaspoelie eraf, was gewoon 2 keer 1600 euro aftikken met wat kleinigheidjes erbij.
Later weer een tik in de motor, bus uiteindelijk weggedaan.
Kijk, met beleid zal het heus een poos goed gaan,maar als je daar elke keer bij na moet denken dan is auto rijden niet leuk meer.

primera p11 0

17 jaar

op het algemeen zijn de meest besproken ervaringen... de betaal-ervaringen bij de dealer. cor heeft heeft weer een heel andere ervaring, hij kan zelf een boel en desnoods een beroep doen op een kennis van hem met een garage. kun je dit dit niet... moet je je overgeven aan de wolfen.....

paul,

P. Kelder 0
badge

17 jaar

132.000

Laatste roetmeting 0.92

Loopt als een zonnetje

Met het vervangen van de distributie riem een nieuwe bout gebruikt van het juiste staal, met moment sleutel vast zetten met wat speciale lijm.

Rustig rijden maar niet als een 90 jarige :), dat is iets wat je je aanwent.

Jaren rijden op een vrachtwagen met 80 - 90 leert je wel af om 160 als normale kruis snelheid te beschouwen, scheelt ook in boetes, samen met de propagatie detector = radar detector.

Ik begrijp Primera P11 best, en kan hem geen ongelijk geven, genoeg horror stories met de H100 en H200.

Maar daartegen ook genoeg rijders met 2 ton+ zonder schade.

Let op de zwakke punten, olie leiding onder de radiator is een, of in de tactyl, of het nieuwe iets ruimere model monteren, laat ook wat meer olie door, en dan ook meteen in de tectyl tegen doorroesten.
Een van de meest voorkomende oorzaken dat het blok in de soep loopt, als de olie hierdoor lekt gaat je olielampje te laat aan...

Verder staan de andere zwakke punten wel in het archief met maatregelen ertegen.

Met dit in het achterhoofd maak je zelf een keus om een Hyundai wel of niet te kopen, in 6 jaar heb ik als enigste extra een dynamo revisie gehad door het lekken van de aangebouwde oliepomp keerring.

Cor

Cor1822 0
badge

17 jaar

Christiaan en wizzy, neem de tips en raad van Cor ter harte!.
Hij rijd al een aantal jaar zo in de rondte zonder al te veel problemen.
En dat zijn ook dingen die je als leek kunt uitvoeren.
En op deze manier kun je hopelijk van je bus nog een aantal jaar genieten.

primera p11 0

17 jaar

@Primera p11
De ervaringen en adviezen van Cor heb ik al van harte genomen.
En ja, ik heb mijn motor inderdaad ook moeten laten reviseren. Dit 1.5 jaar nadat ik hem gekocht had. Door navraag, wat ik eigenlijk van te voren had moeten doen, ben ik erachter gekomen dat mijn bus door de vorige eigenaar als klusbus werd gebruikt. Hij komt zelfs uit mijn dorp. Met mijn ervaring met mijn vorige werkgever, de GAMMA, weet ik dus nu dat die bus dus goed gebruikt is, omdat deze klusser dus voor de Gamma deed klussen. Hij werkte alleen met een aanhanger achter de bus om de bus netjes te houden. ( Cabine en achterin zien er nog echt netjers uit.
Dit betekend dus dat mijn bus +/- 160.000 km heeft gelopen met aanhanger, die als ondernemer zwaar werd beladen. Ik ad hem dus gekocht met 160.000 km op de klok

Na 40.000 km zelf gereden te hebben helaas.......... Maar goed.

Nu ben ik zeer tevreden met de bus. Loopt lekker, en tot op heden ( afkloppen maar) geen problemen meer.
Heb er al weer een 18.000 km mee gereden. Heeft 2 weken geleden een gedeelte nieuwe uitlaat gekregen, en krijgt binnenkort nieuwe remblokken.

Laten we eerlijk zijn, slijtage delen zoals remblokken uitlaten, dis en multiriemen tellen voor mij niet mee.
Vanwege een rampzalige distri riem breuk met een auto toen ik 20 was van die tijd al geen risico genomen met die riemen, spanners etc vervangen liefst iets voor dat het op het programma staat.

Voor Christiaan, als er al 160.000 km zo mee is rondgecrost dan kun je met een normaal rijgedrag denk ik voorlopig wel mee vooruit ;)

Succes gewenst in ieder geval.

Cor

;)

Cor1822 0
badge

17 jaar

((Voor Christiaan, als er al 160.000 km zo mee is rondgecrost dan kun je met een normaal rijgedrag denk ik voorlopig wel mee vooruit ;)

Succes gewenst in ieder geval.

Cor))

@ COR.
Ik heb hem wel moeten reviseren daarna. Lees mijn eerdere posten.

Maar ben daarna een zeer tevreden gebruiker van deze bus, en heb jou adviezen ten harte genomen

Ik bedoelde dan ook dat als je met de origineele motor veel zware dingen hebt getrokken en er stevig mee hebt gereden en dan 160.000 km haalt, je nu met een goed gereviseerd blok en een wat aangepastere rijstijl zeker hetzelfde of meer kan halen.

Ik rijdt nu bijnal 37 jaar auto/vrachtauto, of combinaties.
Ben gewend in die tijd dat je zelf veel controleerde en regelmatig, vloeistof peilen, banden, bandenspanning, accu, olie, filters, etc, en veel zelf (moest) sleutelen aan je auto, tot complete blokken vervangen etc.
Geld was schaars, en een ander blok op de sloop was 25 piek toen.

zaterdagje sleutelen, en zondagmiddag weer rijden.

Mijn kennis, autobedrijf Epke Bosma in St Nicolaasga is de plaats waar ik zelf tussen de bedrijven door even kan werken, met mijn kapotte rug is een brug wat gemakkelijker...

Maar veel laat ik nu gewoon doen daar, waar ik bij sta/meehelp.
Net zoals vele andere goede garagehouders hier een no nonsense garage, serieus, niet duur, en veel goede raad.

En net als ik een gelicenseerd radiozendamateur ;)

Succes met je bus,

Cor

Cor1822 0
badge

17 jaar

[quote=Cor1822]Ik bedoelde dan ook dat als je met de origineele motor veel zware dingen hebt getrokken en er stevig mee hebt gereden en dan 160.000 km haalt, je nu met een goed gereviseerd blok en een wat aangepastere rijstijl zeker hetzelfde of meer kan halen.

Ik rijdt nu bijnal 37 jaar auto/vrachtauto, of combinaties.
Ben gewend in die tijd dat je zelf veel controleerde en regelmatig, vloeistof peilen, banden, bandenspanning, accu, olie, filters, etc, en veel zelf (moest) sleutelen aan je auto, tot complete blokken vervangen etc.
Geld was schaars, en een ander blok op de sloop was 25 piek toen.

zaterdagje sleutelen, en zondagmiddag weer rijden.

Mijn kennis, autobedrijf Epke Bosma in St Nicolaasga is de plaats waar ik zelf tussen de bedrijven door even kan werken, met mijn kapotte rug is een brug wat gemakkelijker...

Maar veel laat ik nu gewoon doen daar, waar ik bij sta/meehelp.
Net zoals vele andere goede garagehouders hier een no nonsense garage, serieus, niet duur, en veel goede raad.

En net als ik een gelicenseerd radiozendamateur ;)

Succes met je bus,
da s dan een van de weinigen

Cor[/quote]

CARS&MOTORS 0
badge

17 jaar

Beste H 200 rijders,

Ik heb deze week mijn 2001 ,H200 (2.5 td)met 135000 km op de teller ingeruild bij de plaatselijke hyundai dealer voor 7500,- euro
heb deze 6 jaar geleden nieuw gekocht, egr dicht gemaakt en een powerbox er in.(ruim 300nm koppel)Verder elke 5000-7000 km nieuwe olie-15000 nieuw oliefilter-30000 km nieuw luchtfilter, met 90000 km distributieriem vervangen, met 10000 een nieuw kruisstuk van 100,- , met 120000 -2 nieuwe stabilisatiestang rubbers van 15,- . verder elk jaar +/-10000 caravan km.(1500kg)
Ik heb nog nooit zo een fijne auto gehad als deze. Ik heb nu een tucson cross gekocht maar denk dat ik mijn busje erg zal gaan missen.
Groeten van een super tevreden ex H 2oo rijder, Rob

De Steut 0

17 jaar

Zo kan het dus ook ;)

Als laatste kan ik zeggen dat de nieuwe blokken stukken beter zijn, en mocht je toch een ander blok moeten, de Mitsubishi L400 blok past zo, is een exacte gelijkenis, en beter van kwaliteit ook.

Cor

Cor1822 0
badge

17 jaar

Ik heb 2 jaar in een H100 gereden. Dat was een wijze les over op goed vertrouwen iets van een particulier kopen.

Toen ik die kocht ging alles aan de lopende band stuk. Gek werd ik ervan. Steeds als ik er weer een paar honderd euro in had gestoken ging er weer wat anders stuk.
Eerst ging de uitlaat (hoorde nog bij normaal onderhoud), toen de radiateur, de olieleidingen doorgeroest, koppeling (een bout afgebroken waardoor hij scheef ging staan en alles in de soep draaide), nieuwe gloeistiften, enz enz Daarnaast nog het standaard onderhoud met nog even de distributieriem en banden en nog een heleboel kleine dingetjes. (stuurbekrachtiging lekkages, allerlei plastic onderdelen die vergaan waren en afbrokkelden.) Ik stond eens met een lekke band langs de snelweg en daar leerde ik dat de bout waarmee het rek van het reservewiel onder de auto vastzat, na jaren in regen en pekel te hebben vertoefd vreselijk vastgeroest zat. Ik moest dus om die reden een bedrijf bellen om dat los te komen maken.
Ik moest altijd twee a drie keer voorgloeien om normaal te starten. (ook in de zomer) Toch verbruikte hij geen olie.

Ik denk dat je dit soort auto's nooit en te nimmer tweedehands moet kopen. De vorige eigenaars van mijn h100 waren misschien niet al te zuinig terwijl ik dat wel ben. Na twee jaar lang de schade te hebben betaald was ik het zat en verkocht ik hem voor weinig.

Die auto was uit '96, totale onderhoudskosten (regulier en de exra dingen) waren tussen de 4500 en 5000 euro. Dat was heel erg veel TE veel naar mijn mening. Echt niet van deze tijd. Zeker vergeleken met mijn Mazda 323 uit '93 die me nooit verrassingen bezorgde en waarin de nieuwe eigenaar nu nog zonder problemen mee rond rijdt.

FRC

Kirrikirril 0

17 jaar

De steut, een auto met 135.000km op de teller, dat lijkt me heel normaal dat er dan nog geen bijzondere zaken kapot gegaan zijn.
Die auto is net in gereden.
Dan is het idd een fijn busje.
maar draai de motor maar eens naar de 2 ton, dan beginnen de problemen.
en 2 ton is toch ook tegenwoordig niks meer voor een moderne diesel.
Daar beginnen de meeste diesels aan hun tweede leven.
Daar houden deze motoren het voor gezien of eerder, en niet alleen de motor maar de bak houd het ook voor gezien.
En dan loop je er op leeg, en dan gaat het niet om een paar honderd euro, maar om duizenden euros.
En dan komt de duurzaamheid van andere merken om de hoek kijken, weliswaar ook heel wat duurder maar wel beter met hogere km standen.

primera p11 0

17 jaar

Het probleem is dan dat als je b.v. een vw bus kopen wil voor de prijs van de Hyundai busje je dan een 5 of 6 jaar oudere bus voor krijgt met al 3 ton plus op de teller.
Ook daar heb je problemen, en reparaties.

De huidige generatie Huyndai blokken zijn dan ook stukken beter van kwaliteit.
Ik wil ook graag een mooie VW 2.5 TDI bus met alle toeters en bellen maar ik leen geen geld voor een auto.

Als je accepteerd dat je 70er jaren onderhouds intervallen en zelfwerkzaamheid moet toepassen op de bus, dan kan de H100/200 langer mee als men geloft, zeker als men zijn rechtervoet in bedwang kan houden.

Koop je iets 2ehands dan weet je nooit zeker wat je kopt of hoe de auto is behandeld.

De mijne was bijna nieuw, en ik wist van wie die was geweest.

Cor

Cor1822 0
badge

17 jaar

[quote=Cor1822]Het probleem is dan dat als je b.v. een vw bus kopen wil voor de prijs van de Hyundai busje je dan een 5 of 6 jaar oudere bus voor krijgt met al 3 ton plus op de teller.
Ook daar heb je problemen, en reparaties.

De huidige generatie Huyndai blokken zijn dan ook stukken beter van kwaliteit.
Ik wil ook graag een mooie VW 2.5 TDI bus met alle toeters en bellen maar ik leen geen geld voor een auto.


Cor[/quote]
maar die 2 e hands vw bus heeft dan wel ruim 2 keer zoveel kilometers dr iop staan
en de kwaliteit van de huidige blokken!!!!
laat eerst maar eens 6 ton draaien met weinig kosten zoals de meste andere europesr merken

CARS&MOTORS 0
badge

17 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Hyundai H200 of stel zelf een nieuwe vraag.