Op zich ben ik erg tevreden over mijn H200 maar daar begint verandering in te komen. Zo'n jaar geleden begon de motor wat te snokken wanneer je met weinig gas reed. Bij optrekken of flink doorrijden merkte je er niets van. De laatste tijd is het sterk verergert en merk je het ook als je 100 op de snelweg rijdt. Bij de Hyundai dealer is er naar gekeken en van alles doorgesoldeerd maar het enige dat het opleverde was een rekening van 360 euro en het advies om de brandstofpomp te laten vervangen. Die zou MISSCHIEN het probleem KUNNEN veroorzaken. Het gekke is dat het de ene keer veel erger is dan de andere. Ik heb tot voor kort met erg veel plezier met deze bus gereden en wil hem eigenlijk nog lang niet kwijt. Is er iemand die hier raad op weet?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Het doorsolderen van de kabelboom(en) bij de brandstofpomp is meestal voldoende.
De mijne is nog origineel, maar ik maak dan ook de connectors elk jaar schoon en behandel deze met het weer in elkaar zetten.
Controleer alle stroomdraden er omheen, de connectoren massa kabels ook, hier wil nog wel eens wat corroderen met slecht contact tot gevolg.
Ik heb de EGR klep ook dicht, dat maakt de bus wat zuiniger en minder vervuiling helpt bij het beter lopen van de motor.
Is de brandstof filter schoon/vervangen?
Een busje diesel injector reiniger gebruikt?
Wat is de km stand van de bus?
Bedank voor het meedenken Cor. De draagbomen zijn onlangs bij de dealer doorgesoldeerd maar dat heeft niets opgeleverd. Ik heb zelf ook niet het idee dat het aan de EGR klep ligt maar dat ga ik proberen. Brandstoffilter vervang ik jaarlijks en dat is pas weer gebeurt. Het stotteren op zich gebeurt niet constant. Soms begint het direct na het wegrijden en soms gebeurt het kilometers niet. Als ik gas geef is het over. Juist als je met heel weinig gas rijdt, begint het en verandert soms echt in stoten. Vandaar dat ik niet aan een brandstof probleem denk maar eerder verwacht dat het aan de regeling ligt. Volgende week ga ik de brandstofpomp en de verstuivers toch maar laten testen, want om nu op aanraden van de garage meteen maar een nieuwe brandstofpomp te monteren vind ik een te groot risico.
16 jaar
Kijk nou maar eerst naar die EGR klep, die zal wel vervuild zijn en dan heb je er op deellast juist last van.
hij zal wel niet goed gangbaar meer zijn.
16 jaar
Bedankt voor je strenge woorden Primera p11. Ik heb zoals aangeraden de EGR klep dichtgezet door een plaatje tussen de klep en de leiding vanaf de uitlaat te leggen. Ik heb wel het gevoel dat de motor iets beter oppakt maar het snokken is er niet mee opgelost. Als niet specialist vraag ik me af of er ook een luchtmassameter of luchthoeveelheidsmeter op de H200 zit. Ik kan er nergens een ontdekken. Ik heb het testen van de brandstofpomp nog even uitgesteld omdat ik er zelf niet zo van overtuigd ben dat daar het probleem zit. De motor trekt prima en loopt ook mooi behalve als je afzakt naar 50 /0 in z'n 4 of terug naar rond de 100 in 5 . het lijkt of de motor dan te weinig brandstof krijgt. geef je dan gas is alles weer over en trekt hij prima op.
16 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Hyundai H200 of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar