De remschijven waren versleten dus besloot ik rondom alles te vernieuwen. De schijven en blokken voor eerst. Een van de geleiders liep zwaar. Alles goed gangbaar gemaakt. Toen de achterkant met een combinatie van schijf en trommel. De trommel met voeringen is voor de handrem. De voeringen losnemen ging prima maar de nieuwe plaatsen ging niet zomaar. Het is best krap en het zit wat verscholen.
Vooral onderkant is een ramp want daar zit ook nog de handrem hefboom. Kreeg het maar moeilijk voor elkaar. Nu ben ik bang dat door dat gefrunnik de onderste veer wat is opgerekt of in ieder geval wat minder krachtig is geworden. Nu maar hopen nog krachtig genoeg om na het terugstellen van de handrem de voering ook voldoende lostrekt van de schijf. Mijn belangrijkste vraag is eigenlijk de beste werkwijze om dit uit te voeren. Dus de volgorde en de manier om het netjes voor elkaar te krijgen zonder de veren op te rekken. De onderste veer is een enorm stugge en ligt ook nog strak tegen de hefboom. Graag advies.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Dat deze strak tegen de hefboom aanligt is normaal. Dat moet zelfs. Om die stugge veer terug te drukken is een tang voor in de handel.
Jij als handige jongen, kan bijv. ook een platbek tang gebruiken. Hou de kabel vast terwijl de veer tegen de tang drukt.
Succes.
Handig? redelijk ja. Maar een platbektang lijkt me een beetje te licht voor dat werk. Achteraf had ik mijn dochter beter even kunnen vragen om een tang om tanden en kiezen te trekken, daar kun je verdomd veel kracht mee zetten. Daar zit een enorm moment op en die laat niet zomaar los. Dat is dan voor de volgende keer.
9 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Hyundai Tucson of stel zelf een nieuwe vraag.
9 jaar