Het is al enige tijd zo en je went er wel aan maar het blijft vreemd vooral omdat je niet weet wat het veroorzaakt.
Als je stuurt dan merk je dat die in de bocht tijdens het indraaien wat anders aanvoelt. Het voelt alsof die iets minder stuurvast is. Lijkt of je even wat minder gevoel in het stuur hebt.
Er zit totaal geen speling op het wiel en bij recht door rijden merk je er niets van. Pas als je afremt en een bocht ingaat of een rotonde omgaat merk je een wat eigen reactie van je voorwielen. Heel moeilijk te omschrijven.
Dat doet die al sinds ik 'm kocht en zou toch wel eens willen weten wat het veroorzaakt. De stuurbkrachtiging, een kruiskoppeling op de stuuras? Iemand een idee?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Precies, ergens in je besturing zit speling. Draagarm, reactiearm, stabilisatie. Stuurkogel(s), fusekogel, usw, enz, etc. ....
Schokbreker(s) slecht ........
Ja maar hoe te controleren? Het stuurhuis is aan een kant vochtig van de olie maar dat zou dan een slechte oliekering kunnen zijn. Maar denk niet dat dit een speling kan veroorzaken. Zou het evt. de kruiskoppeling net boven het stuurhuis kunnen zijn?
9 jaar
Jazeker, kan heel goed. Dit hoort ook bij de controles die je kunt gaan doen.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Hyundai Tucson of stel zelf een nieuwe vraag.
9 jaar