Ik heb een coupe, met een 2 l motor en die is op de APK afgekeurd op een te hoog CO.
Nu heb ik de meting gezien, en er zat helemaal GEEN verandering in de waarde bij gasgeven e.d.
Ik heb eeb lambdasonde tester van AG , en als ik de tester er aan hang, blijft hij op LEAN ( arm ) staan. Nu mijn vraag, klopt het dat het CO hoog blijft als de tester lean blijft aangeven, en hij dus in principe het motormanagement vertelt dat ie rijker moet, of redeneer ik nu verkeerd.
Op de APK werd n.l. verteld dat de katalysator defect zou zijn, en dat ding kost 700 euro
Geplaatst door zx9r (0) , lid sinds 17 jaar geleden
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Hyundai Coupe? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Hyundai Coupe of stel zelf een nieuwe vraag.
1 Reactie
oldford (0) PRO, 16 jaar geleden
Redenatie klopt perfect, als de sonde arm aan blijft geven, dan verrijkt de ecu het mengsel behoorlijk.
Mogelijk lambdasonde, sonde verwarming of bedrading defect OF een cylinder doet niet mee en zorgt voor zuurstof in de uitlaatgassen..