close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Hyundai H100: hyundai h1 startprobleem

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2.5

Twee weken geleden viel mijn minibusje in panne, onherstelbaar ( te duur), aangezien we met ons gezin (4 kids) 1 wagen hebben moest ik zo snel mogelijk iets vinden. ik kocht een hyundai h1 met 7 zitplaatsen.
Al snel ondekte we dat de auto slecht aansloeg.

gloeibougies gekontroleerd....allen ok

op aanraden van de garagist heb ik de stekkers naar de dieselpomp gesoldeerd ( stekkers vantussen) geen resultaat

uitgelezen bij garagist sensor vervangen ( op kleppendeksel) druk en temperatuur sensor in één geen resultaat

kleppen afgeregeld beter geluid niet echt een beter resultaat

slecht starten maakt me niet bang dus ik reed naar de ardennen met mijn kroost

daar ondek ik dus dat hij niet start bij warme motor , hoe warmer hoe slechter als de motor bv 150 km gereden heeft en ik start dan brengt de startmotor hem wel op toerental maar hij slaat echt niet aan...

na een tijdje wachten ( afkoelen ) start hij wel ( maar ook geen vlotte start )

's morgens start ie best

wat zou het kunne zijn ???

is er iemand die dit (her)kent, graag je reactie, je tips

(mijn vrouw durft er amper met rijden, wat wel goedkoop is maar niet echt handig)

Geplaatst door

't vliegerken (0)

al 14 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Ik heb net hetzelfde probleem met onze H1.
stekker is ook reeds door vorige eigenaar ervan tussen gehaald.
Bij deze wagen is zelfs de startmotor al verv door het lange starten
heb ook 4 nwe gloeibougies gestoken. was er 1 defect geen resultaat
Wij hebben dan besloten om de pomp te demonteren en naar dieselservice te doen om deze te laten herstellen.
Probleem is nu dat ik aan de kant van de ecu 2 zwarte en 2 rode kabels heb. En aan de kant van de pomp een grijze, een zwarte, een groene en een gele.
De grijze en zwarte van de pomp moeten aan een rode.
En de groene en de gele van de pomp moeten aan een zwarte.
ik heb een rode van 12V, een rode van 2.5V, een zwarte van 2.5V en een zwarte massa kabel.
Kun jij bij uw H1 uitmeten welke ik moet verbinden?
Dan kan ik u daarna vertellen of het probleem opgelost is met de nieuwe pomp.

Heb wel tip1: Gooi de stekkers NIET weg. deze hebben ze nodig bij de dieselservice om uw pomp te testen. Moest het nodig zijn.
tip2: temp.sensor van voor op cilinderkop (komen 2 draden op toe) afkoppelen als wagen warm staat. ==> ecu denkt dan dat het ijkoud is en gloeit lang voor. dan start wagen beter. heb op dit forum gelezen dat ze soms een schakelaar ertussen zetten die enkel om te starten bij warme motor even wordt omgeschakeld. Deze wordt dan op dashbord gemonteerd.
groeten

Tote 0

14 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Hyundai H100 of stel zelf een nieuwe vraag.