close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Hyundai H100: merktekens op poelie

Bouwjaar: 1998, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2,5

kan iemand mij vertellen welk merkteken ik op de krukaspoelie moet aanhouden er zit een groefje in maar ook twee gaatjes
en op de poelie van de nokkenas zit alleen een klein gaatje en op de poelie van de dieselpomp zit een groefje zijn dit ook merktekens
en hoe moeten die tegen over elkaar staan

Geplaatst door

rinust (0)

al 16 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

je hebt meerdere type's dit is eentje met balansas,maar het principe is ongeveer gelijk het gaat erover dat de nummers 5-6-7-8 merktekens zijn



[url=http://img828.imageshack.us/i/picture002...][img]http://img828.imageshack.us/img828/919/p...[/img][/url]

ik heb de tekens zo gezet als op de tekening maar nu kan ik de motor niet rond draaien
wat doe ik niet goed of zijn de merktekens niet goed

rinust 0

14 jaar

kan het nog zijn dat je krukas een slag moet draaien ten opzichte van de nokkenas.
ik vermoed nu dat een zuiger tegen de klep komt.

Highway 670
badge

14 jaar

dat denk ik ook maar dan staan de merktekens niet meer goed dus wat moet ik nu aan houden

rinust 0

14 jaar

bestaat nooit, merkteken is merkteken,al draai je je krukas 100 keer rond het merkteken blijft toch altijd hetzelfde,het zou wat anders zijn als je je krukas een halve slag draait dan crëer je een ander merkpunt dan komen de andere zuigers boven te staan[quote=Highway]kan het nog zijn dat je krukas een slag moet draaien ten opzichte van de nokkenas.
ik vermoed nu dat een zuiger tegen de klep komt.[/quote]

effe,waarom moet je deze handeling uitvoeren wat is er gebeurd met de motor dat je de merktekens zoekt??als je de balansriem niet hebt verwijderd kun je de merktekens van de balansassen op tijd zetten dan even kijken bij de krukas of je een merkteken ziet wat overeenkomt anders krukas nog halve slag draaien en weer balansassen tijdstip controleren deze assen hebben kleiner poelie's die precies 2 keer ronddraaien ten opzichte van krukas een keer rond

[quote=robby10030]bestaat nooit, merkteken is merkteken,al draai je je krukas 100 keer rond het merkteken blijft toch altijd hetzelfde,het zou wat anders zijn als je je krukas een halve slag draait dan crëer je een ander merkpunt dan komen de andere zuigers boven te staan[quote=Highway]kan het nog zijn dat je krukas een slag moet draaien ten opzichte van de nokkenas.
ik vermoed nu dat een zuiger tegen de klep komt.[/quote]
[/quote]
Foutje, ik bedoel ook de nokkenas en niet de krukas. als je de nokkenas een slag draait kan de klep dicht staan en toch op merkteken.
Krukas 2 keer rond is de nokkenas 1 keer rond geweest. Maar robby je hebt gelijk wat is er gebeurt en als je de motor kunt draaien staat dan de balansassen goed? anders bromt de motor. er zit te hoogte van de balansas een bout die je kunt uit draaien dan een schroevendraaier er in en op merkteken mag je de schroevendraaier niet ver in kunnen steken omdat die dan meteen de wang van de balansas raakt.

Highway 670
badge

14 jaar

toch jammer maar dit klopt ook niet ,al draai je je nokkenas 100 keer rond merkteken blijft hetzelfde,het klopt wel nokkenas 1 keer rond krukas 2 keer rond.maar merkteken is merkteken hoe dan ook,als er eentje binnenkomt met kapot gelopen riem en je zet alles op merkteken is hij direct goed,en hoef je niet de nokkenas of krukas slag te draaien het is wel anders als je hem een halve slag draait dan veranderd de zaak ,het is wel zo als de riem erop ligt en alles staat op tijd en je draait de krukas een maal rond de nokkenas een andere positie heeft maar dan kloppen ook de merktekens niet meer,merkteken is merkteken.poulie zit vast op de as, eerste klep gesloten blijft eerste klep gesloten bij nogmaals 1 keer rond draaien en weer op merteken zetten.

de distributieriem is geknapt daarom staat het niet goed meer maar de balansriem niet dus ik zal morgen probeeren de merk tekens van de balansas op tijd te zetten en dan de rest
en kijken als die dan wel rond wil

rinust 0

14 jaar

aha riem geknapt, zijn je kleppen niet krom dat hij daarom niet meer rond wil

Robby, ik moet bekenen dat je helemaal gelijk hebt vergissen is menselijk. Ik zou de kleppendeksel demonteren en even kijken over er geen klep naar onder staat zonder dat de nokkenas hem naar benenden duwt. Als de riem geknapt is die kans aanwezig. De balansas kan volgens mijn nooit iets raken al zou die nog zo verkeerd staan maar dat weet ik niet zeker.

Highway 670
badge

14 jaar

inderdaad balansassen kunnen niks raken dat zijn gewoon 2 assen die ronddraaien in een losse ruimte,als die niet op tijd staan zal de motor gruwelijk trillen

[quote=Highway][quote=robby10030]bestaat nooit, merkteken is merkteken,al draai je je krukas 100 keer rond het merkteken blijft toch altijd hetzelfde,het zou wat anders zijn als je je krukas een halve slag draait dan crëer je een ander merkpunt dan komen de andere zuigers boven te staan[quote=Highway]kan het nog zijn dat je krukas een slag moet draaien ten opzichte van de nokkenas.
ik vermoed nu dat een zuiger tegen de klep komt.[/quote]
[/quote]
Foutje, ik bedoel ook de nokkenas en niet de krukas. als je de nokkenas een slag draait kan de klep dicht staan en toch op merkteken.
Krukas 2 keer rond is de nokkenas 1 keer rond geweest. Maar robby je hebt gelijk wat is er gebeurt en als je de motor kunt draaien staat dan de balansassen goed? anders bromt de motor. er zit te hoogte van de balansas een bout die je kunt uit draaien dan een schroevendraaier er in en op merkteken mag je de schroevendraaier niet ver in kunnen steken omdat die dan meteen de wang van de balansas raakt.[/quote]
Dat van die balansassen klopt niet met die schroevendraaier en dat boutje, toch niet bij deze motor, bij deze motor staan de ballansassen altijd goed als je op de merktekens zet!

wim12199 0
badge

14 jaar

ik kan maar een balansas op het merkteken zetten zoals op de tekening de andere staat dan de andere kant op en de krukaspoelie staat ook anders
maar als ik de nokkenas poelie zet zoals op de tekening gaat die wel rond ik heb de diesel pomp ook zo gezet als op de tekening maar hij wil niet starten
moet ik nu de dieselpomppoelie verdraaien of de krukas poelie

rinust 0

14 jaar

als je nu je nokkenas zo zet dat de eerste cilinder kleppen gesloten staan,en de krukas verdraait totdat de eerste zuiger bovenaan staat,staan dan niet ergens merktekens in de buurt op de poelie's

hij doet het weer. de boel zo gezet als robby zei, merktekens iets in de buurt gezet alleen start die nu met een grote witte rookpluim ik denk dat de diesel pomp nog iets verkeerd staat
maar als die warm is rookt die niet meer

rinust 0

14 jaar

Rinus dat draaien gaat dat met hoesten en weinig kracht ? Dan staat de injectie te laat. Loop de merktekens nog een keer na.en als het toch lijkt te kloppen draai dan de pomp iets tegen de draairichting in. Te vroeg tikt de motor te veel en bij te laat dan krijgen we rook. Je zal zien dat de goede afstelling in een heel klein gebied ligt. Succes.

Punt 50
badge

14 jaar

beetje laat van mij, ik hoop wel dat je altijd eerst de motor zo ronddraait alvorens te starten om te kijken of alles wel vrij loopt,de merktekens moeten namenlijk wel goed staan,ik gaf dit als voorbeeld aan om te kijken bij deze stand of de merktekens dan niet ergens op een of andere plek zichtbaar zouden zijn,er zijn namenlijk motoren waar de kleppen direct beschadigd worden als ze niet precies op tijd staan.en er zijn motoren waar de zuigers ook niet precies bovenaanstaan als ze op merkteken staan.maar puur om te kijken of je dan de merktekens zou aantreffen.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Hyundai H100 of stel zelf een nieuwe vraag.