Hyundai Santa Fe: Hyundai probleem dubbel vliegwiel

Bouwjaar: 2001, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.4i awd

De km-stand van mijn hyundai is 75.000 km, altijd dealer onderhouden, zelf internationaal chauffeur van beroep, weet met dus met de koppeling om te gaan.
Mijn huyndai begon te slippen, ben er toen mee naar de hyundai-dealer geweest, deze kwam tot dezelfde conclusie en vertelde mij dat dit niet de eerste en ook niet de laatste was die binnenkwam met dit probleem, gevraag wat de kosten waren om het euvel te verhelpen, werd mij verteld ongeveer 650 euro en zou ook nog proberen wat coulance bij de importeur weg te halen.
Zonder overleg bleek bij het afhalen van de hyundai dat ze een complete drukgroep en koppelingsplaat haddenvervangen.
Een Disc Assy-clutch 161, 97 euro ex. btw
cover assy-clutch 126,45 euro ex btw
flywheel assy 249,44 euro ex. btw
Totaal zo'n 550 euro aan onderdelen en 470 euro arbeidsloon, dus een totale rekening van 1264,73 euro incl. btw.
Wij zijn niet accoord gegaan met deze nota omdat zij zonder overleg alles vervangen hebben.
Inmiddels is de dealer bereid 300 euro te zakken, zonder coulance inporteur.
Wat is u advies? afwachten op coulance-bepaling of genoegen nemen met deze creditnota.?

marijke6602

Geplaatst door marijke6602 (0) , lid sinds 17 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Hyundai Santa Fe? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

3 Reacties

marijke6602 (0), 17 jaar geleden

De km-stand van mijn hyundai is 75.000 km, altijd dealer onderhouden, zelf internationaal chauffeur van beroep, weet met dus met de koppeling om te gaan.
Mijn huyndai begon te slippen, ben er toen mee naar de hyundai-dealer geweest, deze kwam tot dezelfde conclusie en vertelde mij dat dit niet de eerste en ook niet de laatste was die binnenkwam met dit probleem, gevraag wat de kosten waren om het euvel te verhelpen, werd mij verteld ongeveer 650 euro en zou ook nog proberen wat coulance bij de importeur weg te halen.
Zonder overleg bleek bij het afhalen van de hyundai dat ze een complete drukgroep en koppelingsplaat haddenvervangen.
Een Disc Assy-clutch 161, 97 euro ex. btw
cover assy-clutch 126,45 euro ex btw
flywheel assy 249,44 euro ex. btw
Totaal zo'n 550 euro aan onderdelen en 470 euro arbeidsloon, dus een totale rekening van 1264,73 euro incl. btw.
Wij zijn niet accoord gegaan met deze nota omdat zij zonder overleg alles vervangen hebben.
Inmiddels is de dealer bereid 300 euro te zakken, zonder coulance inporteur.
Wat is u advies? afwachten op coulance-bepaling of genoegen nemen met deze creditnota.?

Cor1822 (0) PRO, 17 jaar geleden

Je kan de nota met de 300 euro korting onder voorbehoud en protest betalen, en zien wat er nog van Hyundai uitkomt.

Maar na 5 jaar en 75000 km zal dat niet veel zijn ben ik bang, het zijn slijtage onderdelen, en alhoewel ik uiteraard begrijp dat je professioneel chauffeur bent en dus weet hoe je moet koppelen zal het op slijtage worden gegooid.

Wat het probleem is dat de garage een schatting heeft gemaakt van de kosten en daar ver bovenuit zit, zelfs bijna het dubbele.

In dat geval had het beter geweest om je eerst even te bellen en dit aan je te zeggen zodat je alsnog een andere beslissing kon nemen.
Normaal is een aangegeven reparatie bedrag eventueel met 10% te verhogen zonder dat met contact opneemt, en dit is dan ook wettelijk zo geregeld dat als je een dergelijke prijs afspreekt, de garagehouder ( + die 10%) zal moeten aanhouden.

Als tijdens de reparatie blijkt dat er meer kosten aankomen, zal hij eerst contact met je meten opnemen.

Cor

Appie505 (0), 17 jaar geleden

Bel gewoon even met de importeur die kunnen je verder helpen.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Hyundai Santa Fe of stel zelf een nieuwe vraag.