close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Hyundai Tucson: Hyundai Tucson 2,0 CRDI 112PK 9/2005

Bouwjaar: 2005, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2,0 CRDI 112PK

Hallo daar,

Mijn Tucson wordt maandag 3 jaar en ik heb serieuze problemen... en heb geen goed oog in de goede afloop ervan...wat is er aan de hand.
Wij kwamen van vakantie terug en ik heb de ganse nacht gereden tegen 140km/u met bagageaanhanger van 500 kg... bij het stilzetten tijdens de laatste stop en het weer vertrekken was er een gekletter waar te nemen en de motor trok niet meer mooi soepel, wagen afgesleept en 3 van de 4 injectors vervangen. Nadien bleek dat de auto die normaliter 9l/100 kms verbruikt ineens 12 liter verbruikte en bibbert bij 1500 en 2100 toeren. Als je an nchter de wagen gaat staan stinkt hij echt naar diesel, nochthans zijn volgens de garage de injectors, common rail en pomp 100% OK... ook bij het uitlezen geeft hij geen fout, maar onder de 2000 toeren/min klettert hij als een 20 jaar oude golf diesel.

Wat denken jullie ervan... mijn gedacht is dat de wagen al langer (niet opgemerkte) problemen met de injectie had en dat er nu door de lange rit gevolschade opgetreden is in de motor..

Volgende week komt er een inspecteur van Hyundai, benieuwd, over de dealer niets dan lof !

Alle suggesties welkom !

Geplaatst door

biegel119 (0)

al 16 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Ik ben benieuw ,maar mijn mening is de moteur blok kapot .

thienan 0

16 jaar

Ik hoop dat je problemen opgelost worden maar vind wel dat je erg veel vraagt van een volbeladen auto met een aanhanger erachter van 500kg en dan continu 140. Alles kan tenslotte kapot.

hoogfrequent 0

16 jaar

Hallo daar... het is per slot geen 1600cc maar een 2000cc hé, in de auto zaten 2 volw. en 2 kinderen, quasi geen bagage (de koffer van een tucson is klein en wij zetten de zetel in slaapstand achteraan)... in de aanhanger zal een 400 kg baggage gezeten hebben... dat moet die wagen aankunnen wetende dat 140 km/u op teller volgens de GPS 130 km/u reëel is, en dat bij 3100 t/min. Als de Hyundai dat niet aankan stel ik me ernstige vragen... die dingen zouden zelfs tegen topsnelheid niet stuk mogen. Maar neen hij is dus niet afgebeuld, gewoon met de verkeersstroom mee op linkervak, want rechts caravans met een veel te kleine wagen voor, of vrachtwagens.


[quote=hoogfrequent]Ik hoop dat je problemen opgelost worden maar vind wel dat je erg veel vraagt van een volbeladen auto met een aanhanger erachter van 500kg en dan continu 140. Alles kan tenslotte kapot.[/quote]

biegel119 0

16 jaar

Ik vrees er ook voor, volgens mij is er al lange tijd iets met de injecteurs dat ik, noch de garage opgemerkt hebben, op 30,000 kms zijn de injecteurs+ common rail al eens vervangen... bu op 81.000 opnieuw... volgens mij kreeg de auto lange tijd teveel mazout en is er schade aan kleppen of klepzittingen... De auto verbruikt ook altijd minstens 9,5 l bij normaal gebruik (secundair & stadsverkeer) bedankt voor je reactie, ik hou je op de hoogte

[quote=thienan]Ik ben benieuw ,maar mijn mening is de moteur blok kapot .[/quote]

biegel119 0

16 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Hyundai Tucson of stel zelf een nieuwe vraag.