Een probleem met een Atos Semi automaat.
Als de auto in de eerste versnelling staat kom je er niet
mee weg en een buzzer begint te piepen ten teken dat er een storing aanwezig is. Alle sensoren en de computer zijn vervangen en probleem blijft zich voordoen.
De diagnose apparatuur geeft aan dat de auto zich in de derde versnelling bevindt( maar deze staat in de eerste)
Wie kan mij hiermee helpen?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Op welke wijze herkent de computer in welke versnelling de bak zich bevind? Kunnen er stekkers verwisseld zijn van deze sensoren?
Is deze versnellingsherkenning ook te simuleren, zodat je de computer hiermee even het juiste signaal aanbiedt?
succes.
Op de versn.bak is een sensor geplaatst welke bediend
word door de schakelstang.
In deze sensor zit een spoel en de schakelstang bedient een asje die in deze spoel verdraait. Dit geeft een spanning af welke naar de computer gaat.
Als het probleem zich niet voordoet zijn de spanningen hetzelfde als op het moment dat het probleem er wel is.
Dit is af te lezen op de diagnose apparatuur.
22 jaar
Is dit dan wel de juiste sensor voor versnellings herkenning?
Als je schakelt, verandert dan de afgegeven spanning van deze sensor? Als het asje alleen verdraait zal er waarschijnlijk niet veel veranderen aan de afgegeven spanning, moet het asje niet op en neer kunnen i.p.v. verdraaien?
Zit er bij het pookmechaniek misschien ook nog iets, zodat de computer meerdere ingangssignalen moet krijgen voor herkenning in welke versnelling hij staat?
Is er via de dealer een schema te krijgen of in te zien zodat je na kunt gaan of alle ins en outs goed zijn (van de comp.)
Als dit niet lukt laat het dan even weten, dan wil ik het wel proberen te krijgen en kan het dan altijd even doorfaxen.
m.vr.gr.
Dit is de enige sensor op de bak die dit registreert.
Op de diagnoseapparatuur bij de dealer zijn de spanningen af te lezen, deze veranderen als je schakelt.
Als het probleem zich niet voordoet zijn de afgelezen spanningen hetzelfde als dat het probleem zich wel voordoet.
Deze spanningen (en nog meer sensoren)worden door een computer verzameld en interpreteert dit.
Op een gegeven moment "zegt" de computer "bak staat in 3,
ik blijf ontkoppelt staan" (zichtbaar in diagnoseapparatuur)
In de sensor zit een asje wat verdraait als je schakelt tussen
1 en 2, 3 en 4, en 5 en R, het gaat op en neer als je
de pook van links naar rechts beweegt bv zoals in z`n vrij
22 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Hyundai Atos of stel zelf een nieuwe vraag.
22 jaar