auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Hyundai i10 2010: koelwater

Bouwjaar: 2010, Brandstof: Benzine, Transmissie: Automaat, Motorcode: G4HG, Motorinhoud (cc): 1100, Vermogen (kw): 49

zou graag zelf koelvloeistof water willen verversen , kan dat ???
heeft deze radiateur ook een aftap kraantje ??
Ik heb nog geen tijd gehad om naar die kraantje te zoeken / vinden .

Geplaatst door

gerard1973 (0)

al 15 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Heeft geen kraantje , onderste waterslang los nemen , je krijgt er niet alles uit .

oke bedankt.
onderste dikke / grote slang van de radiateur eraf halen dan weet ik genoeg 👍

gerard1973 0

3 jaar

zaterdag 27-02-21 uit gevoerd.
moest lang zoeken waar die slang zit / zat .
zat links in de hoek voor linkse voor wiel boven / achter kleine af scherm bekleding met 4 kleine bouten met sleutel M10 die ook een stuk in de wielkast terecht kwam de bekleding
en de koelwater was niet paars meer , bijna donker bruin , zie foto.
Ben ik nu te laat mee om te verwisselen of heb ik nu in wending motorblok aangetast ???
groetjes gerard

gerard1973 0

3 jaar

Waarschijnlijk is er een keer water bijgevuld , dit zorgt voor roest .
Er is nog niet de helft aan kvs uit gekomen , zou nog een paar keer verversen tot de kleur weer op schone kvs begint te lijken of het systeem spoelen .

oeps water erin dat is niet best.
Ik heb zaterdag maar 2,5 liter eruit gekregen met reservoir mee gesteld.
ze zeggen vanaf 4,7 tot 5,1 liter nodig zou zijn.
en wat bedoel je met kvs ??
en hoe werkt systeem spoelen ???
zou dat nodig zijn ???
het duurde vrij / wat langer tot de temperatuur meter reageerde op warmte en proef ritje je gereden je kon de geur van koel water in auto ruiken . ( lichtjes )

gerard1973 0

3 jaar

Kvs koelvloeistof.
Alle slangen los nemen en spoelen met water zodat alles weer schoon is , dan met koelvloeistof het water er uit spoelen en alles weer aansluiten en afvullen.

zou graag systeem spoel willen doen ,dus dan moet dat flus in de radiateur doen , motor warm lopen af koelen en daarna met koud water na spoelen en moet dan alle slangen los ??? Ik dacht retour slang terug erop en dan boven aan voer slang los maken bij de dop en dan daar de slang erin en dan goed vol laten lopen met water via retour slang loopt water ook door radiateur
naar boven tot opening , en dan stoppen en dan daarna retour slang en zo weer eruit laten lopen , en als de flus wat achter blijft kan dat kwaad bij nieuwe kvs erin komt

gerard1973 0

3 jaar

Ik had gehoord dat in de onder blok extra af tap punten zijn om de rest van de water eruit laten lopen klop dat ??
en kun je daar goed bij en kan ik zonder schade de plug / bout weer terug erin draaien zonder iets kapot gaat of af breekt.

gerard1973 0

3 jaar

Dat klopt, is altijd listig.

hoe bedoel je ??
kan ik goed bij of juist niet goed bij die aftap punt / bout

gerard1973 0

3 jaar

wat raar is gaat bijna 5 liter erin en ik krijg 2,5 terug waar blijft die andere 2,5 ongeveer ?? dat snap ik nou niet.

gerard1973 0

3 jaar

en uiteraard blijft ook wat in de kachel unit zitten

gerard1973 0

3 jaar

Je hebt er geen 5 liter uit gekregen , er blijft 2.5 liter in oa het blok kachelradiateur zitten , je hebt toch ook maar 2.5 liter terug gevuld ?
Die pluggen zitten vaak op zeer lastig te bereiken plekken en zijn niet bedoeld om te de en monteren.

ja oke .
als ik de boven ste slang los maak en zet 1 bar lucht druk erop dan moet de water ook eruit komen ??
Ik deed met de mond flink door blazen kwam onder zeer lichtjes water eruit lopen.

gerard1973 0

3 jaar

en zo kun je hem ook leeg halen de laatste 2,5 liter.
ga toch Flüssen , systeem spoel doen.

gerard1973 0

3 jaar

i10 is fabriekgevuld met een groene koelvloeistof. Dat donkerbruine kleur is geen roest maar later een keer bijgevuld geweest met rood/paarse g12+ koelvloeistof.

luukenmerel 0

3 jaar

wat het ook is , het is niet goed .

ja oke.
14-03-21 systeem spoel gedaan , onderste retour slang vernieuwd plus met 0,5 bar erop gezet om alles eruit te halen en daarna met g12 rood/paarse koelwater af gevuld en klaar .
kwam nog veel vieze koelwater eruit , nu half jaar of 1 jaar rijden en dan misschien nog een keer vernieuwen ???
bedankt zover, via kenteken rood/ paars g12 koelwater erin en geen groene

gerard1973 0

3 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Hyundai i10 of stel zelf een nieuwe vraag.