Hyundai H200: Kopen h200 td

Bouwjaar: 2007, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2.5 td

Hallo allemaal,

Kan iemand mij vertellen waar ik op moet letten als ik een h200 dc 2.5 td ga kopen en het liefst een automaat, of raden jullie een automaat af.

Met vr gr

OJ Teunissen

OJTeunissen

Geplaatst door OJTeunissen (0) , lid sinds 17 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Hyundai H200? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

5 Reacties

OJTeunissen (0), 17 jaar geleden

Het gaat hierbij om het bouwjaar tussen 1998 en 2001

deze zijn leuk betaalbaar.

Cor1822 (0) PRO, 17 jaar geleden

De blokken zijn kopieen van de L400 van Mitsubishi, helaas van wat slechtere kwaliteit, bij normaal gebruik en goed onderhoud kunnen ze echt welo lang mee, het zijn echter geen blokken om te jagen.

De mijne uit 06-2000 heeft nu ruim 130.000 km op de teller en werkt perfect.

Let op de oliekoeler leiding onder de radiator, deze leiding wil graag doorroesten, en dan loopt de olie eruit, voor het olielampje aangaat is dan het blok echter al stuk, laten vervangen door een nieuw model, of goed in de tectyl houden.

EGR klep uitschakelen, scheelt brandstof verbruik en dan vervuilt de inlaatsysteem niet zo snel.
Regelmatig olie verversen, volgens boekje om de 7500 km, dit minimaal aanhouden, liefst wat vaker.
Controleer bedrading, ook een zwak punt, connectors willen corroderen, slecht of geen contact geeft storingen, de stekkers bij de brandstof pomp zijn berucht hiervoor.

Controleer bij de dynamo of de slangetjes nog goed zijn en goed aangesloten bij de op de dynamo opgebouwde pomp, en of de oliescheidingsring niet lekt, daardoor raakt de dynamo vol olie en zal gereviseerd moeten worden.

De handgeschakelde bak is in de 1-2 wat ruw, zorg dat de olie schoon is en op peil, het kruisstuk in de cardanas wil ook wel vroegtijdig sneuvelen.
Houd ook de cardan op peil met de olie..

Regelmatig (elke week) even de auto controleren, onder de motorkap etc, voorkomt veel ellende, rustig rijden, niet constant boven de 4000 toeren.

Warm rijden is een must, kalm aan tot de olie goed warm is, ongeveer 15 minuten.
Veel vakanties mee gehad naar Frankrijk, never problemen mee gehad maar ik pleeg regelmatig en ook preventief onderhoud.
Remklauwen op vrijheid controleren, connector van contactslot naar startmotor relais heeft een connector onder de motorkap, deze corrodeert ook, schoonmaken en kopervet bij montage gebruiken.

Verder standaard onderhoud, dan kan de bus lang mee als je een kunt kopen waarvan je de historie weet en hoe ermee is gereden/onderhoud aan is gepleegd.

Cor

OJTeunissen (0), 17 jaar geleden

Hallo Cor,

Bedankt en ik ga nu rustig opzoek naar een mooie h200 het enigste wat ik nog wil weten is of de automaat van de h200 goed is.

gr Omar Teunissen

Cor1822 (0) PRO, 17 jaar geleden

Hallo Omar,

Geen ervaring met de automaat, maar zie hier op het forum ook geen extreme klachten over opduiken.

Weet wel dat de H200 al niet veel power heeft, 80 pk, en een automaat ook wat extra kracht nodig heeft.

Maar, veel plezier in het zoeken naar de juiste bus,

groeten,
Cor.

OJTeunissen (0), 17 jaar geleden

Hallo Cor,

Bedankt voor je advies en ik zal eerst maar eens wat proefritten gaan maken.

M vr gr

Omar Teunissen

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Hyundai H200 of stel zelf een nieuwe vraag.