close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Hyundai H200: trekkracht hoge toeren is laag en motor klinkt dan rouwig

Bouwjaar: 2001, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2,5 td intercooler

Heb sinds kort een h200 td intercooler (79kW/100 pk) automaat met 75000 km. Laatste 20000 km bereden door iemand die 100 al hard vond gaan.

Het volgende: Trekkracht tot 2600 toeren (= 115) is goed. Boven 2600 toeren trekt ie nog wel een beetje maar neemt het motorlawaai toe en ik vind dat ie dan vrij rouw klinkt.

Als je 110 rijdt en gebruikt de kickdown (je komt dan bij 3200 tot 3500 toeren), dan trekt ie eigenlijk minimaal (wel wat) en motorgeluid is echt niet om aan te horen (vind ik).

Als je hem rustig op toeren laat komen rijdt ie wel weer erg mooi zelfs bij 130 km/uur. Ook trekkracht is dan gewoon normaal (voor mij acceptabel).

Hoort dit zo bij deze motoren? dat zou natuurlijk ook kunnen.

Ik wil ermee naar spanje en met al die bergen zal ik ook veel met de kickdown moeten rijden.

Nb: (((Er zitten 16 inch wielen onder en de kmteller geeft over het hele bereik exact dezelfde waardes als de gps zoals tomtom die aangeeft. Dit heeft er dan volgens mij ook niets mee te maken.)))

Geplaatst door

plixpos (0)

al 19 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Ik heb er ook andere velgen onder maar wel met 8ply banden, iets breder als normaal, maar wel binnen de norm wat afrolomtrek betreft.
De D4BF blokken produceren boven de 2500 tot toeren inderdaad wat meer herrie, een en ander door de wat mindere geluidsisolatie en anderzijds door de mindere kwaliteit van het blok ( een Misubishi L400 copie)

Meer geluidsisolatie aanbrengen onder de motorkap bij mij heeft verbetering gebracht in de herrie, en ook in de cabine vanaf de pedalen omhoog bij het brandschot omhoog.

Doordat de vorige eigenaar eigenlijk heel verstandig rustig met de bus heeft gereden is hij wat lui, ik weet dat je de EGR klep nu buiten bedrijf hebt gezet, wat al helpt.

Het is en blijft geen scheurijzer, maar een verbetering kan je maken door nu wat meer de motor te laten werken, en over een tijd als het inlaat traject wat schoner is geworden zal dat ook helpen.
Ikzelf heb de 2.5TD uitvoering met 80 pk, en in Frankrijk in de bergen waren de 17% hellingen geen probleem.

Je rit naar Spanje is met dichte EGR meteen de kans hem schoon te rijden en binnen perken wat steviger te berijden, zonder uit het oog te verliezen dat je voorzichtig met de motor van de Hyundai om moet gaan, en dan blijft deze echt wel heel.

Denk om de distributieriem, spanrollen en multiriemen, en de olieleiding onder de radiator door, deze wil graag doorroesten en dan is het blok stuk door olieverlies.

Succes,

Cor

Cor1822 0
badge

17 jaar

bij vervangen van distri riem altijd de bout vervangen en vragen naar de modificatie set
is kortere bout met dikkere ring
loopt anders gegarandeerd los
en monteren met loctite

CARS&MOTORS 0
badge

17 jaar

Ga inderdaad binnenkort de distr.riem vervangen. Auto is bijna 6 jaar oud. Zal zeker naar kortere bout vragen. Ik dacht dat dit alleen bij de eerste types tot 1999 problemen gaf. Maar zekerheid voor alles gezien alle verhalen en ook nog omdat de mijne airco heeft.

Het is zeker niet mijn bedoeling er mee te gaan scheuren, maar ik vond wel dat ie wel erg weinig power heeft om in de kickdownstand bij 110 km/uur op te trekken.

plixpos 0

17 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Hyundai H200 of stel zelf een nieuwe vraag.