Hallo al geruime tijd kijk ik op deze site.
Ik heb een h200 td. nov.1999 nieuw gekocht en nu beginnen pas de problemen.
Ik ben er altijd zeer zuinig opgeweest en hij heeft regelmatig een goede beurt gehad.
Nu bij 178.000 km lekt mijn koppakking aan de achterkant olie, en verlies weinig maar toch koelvloeistof,ook het max. vermogen is er niet meer en ik hoor bij max. vermogen een fluit geluid (blazen) of de turbodruk wegvalt.
Tevens hoor ik een zeer kleine tikken en dit zijn niet mijnkleppen, pas gesteld op 0.15 koud.
Als ik op deze site rond snuffel wordt ik wel heel erg bang.
Hoe ziek is mijn auto, ik wil, kan hem niet verkopen in verband met een gehandicapten vervoer.
Wie kan mij wat tips geven, hoe kan ik nu het best te werk gaan, Koppakking vernieuwen en dan straks misschien een loslopende drijfstang??
Vgr jobs.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Nadat ik geen reacties had ontvangen op deze site had ik mij H200 maar naar de garage gebracht voor een onderzoek.
Daar is de kleppen dekselpakking vervangen en gedicht met vloeibare paking, gelet op het halve maantje achterin.
Met een volle tank een potje verstuiver reiniger toegevoegd in de tank en ik ben van al mijn problemen af.
Het verlies van een kleinbeetje koelvloeistof is normaal, ik bedoel wel 1x per jaar expasie vat bijvullen.
Het vermogen verlies lag aan mijn rubber slang tussen de turbo en de inlaat, slechte klemmen.
Hij is gelukkig weer als nieuw.
gr.
jobs
Toch dank voor het vermelden van de oplossing.
Moderator Problemcar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Hyundai H200 of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar