auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Hyundai Atos Spirit 2000: Lucht in remsysteem

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Benzine, Transmissie: Automaat, Motorcode: G4HC, Motorinhoud (cc): 1000, Vermogen (kw): 40

Goeiedag,

Met mijn vader gisteren begonnen aan de Atos want deze had remschijven die ver weg waren. Er zat een roestrand op die een kloppend rempedaal leek te veroorzaken.
Wij hebben nieuwe schijven rechts en links voor gemonteerd.

Nu is het zo dat de linker kant iets moeilijker weer dicht ging. Wij dachten dat dit te verwijten viel aan slijtage, dat het nu met meer materiaal allemaal moeilijk ging passen. Uiteindelijk met een beetje moeite toch in elkaar gekregen.

Bij de rechterkant ging alles moeiteloos in elkaar. Bij de testrit viel op dat de linker kant aanliep en het begon al zelf te roken na een korte rit.

Wij de boel losgehaald en toen viel ons op dat de onderste hulzegeleider vastgeroest zat in de klauw. Deze heb ik met moeite eruit gekregen en we hebben een nieuwe besteld die vandaag binnenkomt.

Voordat wij de hulzegeleider hebben ontdekt, dachten we eerst nog aan de remcilinder. Deze hebben we dus eruit willen duwen een klein stukje door voorzichtig de rem te duwen zodat de cilinder naar buiten kwam. Enkel kwam hij nu volledig eruit en niet een stukje.

Nu kan het rempedaal ontzettend ver ingedrukt worden voordat de auto begint te remmen. Bijna tot aan de bodem zelfs. Het voelt ook heel licht aan.

Ik vermoedt dat er nu lucht in het systeem is gekomen.
Enkele videos en tutorials bekeken maar kom me er geen wijs uit.

Is dit een klusje die we zelf kunnen of kan ik hem beter even wegbrengen voor het ontluchten? En heeft iemand hier een goede uitleg voor hoe we dit het beste kunnen aanpakken indien we het zelf kunnen.

.

Geplaatst door

jasper95 (0)

al 2 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Tja remmen zijn een ding waar je met de nodige kennis aan moet gaan werken , is wel een stukje veiligheid .
Als de zuiger goed gangbaar is , geen roest op de zuiger dan kun je het zo laten zitten als alles, vooral de stofhoes weer op zijn plek zit en heel is gebleven.
Ontluchten als volgt , remoliepotje vol gooien , is deze trouwens leeg gelopen ? zo ja dan rondom ontluchten.
Potje vol dus , ontluchtingsnippel los draaien , als deze niet wil dan auto weg brengen anders worden de problemen alleen maar groter , laat de zwaartekracht even zijn werk doen , er zal vanzelf remolie uit de nippel komen zodra dit het geval is , nippel dicht , rempedaal op druk pompen voor zover dat wil , pedaal ingedrukt houden , nippel los en weer dicht , dit herhalen dus pompen vast nippel open dicht , pas gaan pompen als de nippel dicht is , potje vol houden en dan rondom volgens dezelfde procedure , anders gewoon wegbrengen.

En gelukt ?

Sorry voor de late reactie, het was gelukt.
De auto remt beter dan dat hij ooit heeft gedaan in ons bezit.

jasper95 0

2 jaar

Hebben de methode toegepast hoe u het omschreven heeft en er kwam vrijwel direct weer druk op het rempedaal. Bedankt!

jasper95 0

2 jaar

Mooi bedankt voor de feedback en veel veilige km.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Hyundai Atos of stel zelf een nieuwe vraag.