Hallo,
Ik heb een Probleem met een Hyundai Tucson 2.0 Liter 2wd. uit 2005.
Het motorstoringslampje is gaan branden en na uitlezen komt het volgende foutcode: P0102 - Mass or Volume Air Flow Circuit Low Input.
Hij geeft luchtmassameter als boosdoener weer.
Bij aanschaf van de auto had deze dezelfde foutcode en is de luchtmassameter vervangen door een nieuwe van Nipparts.
Tevens een onderhoudsbeurt waaronder een nieuw luchtfilter.(geen sportfilter)
Binnen 3 maanden tijd geeft deze dezelfde code weer en is er niks verandert aan de auto.
Wat kan het zijn, een fabricage defect van de luchtmassameter, Nipparts luchtmassameter dat niet samen gaat met Hyundai of zit het ergens anders in?
Wat mij ook opviel is dat tijdens aanschaf ook een luchtmassameter van Nipparts erop zat.
Als ik de stekker van de lmm eraf haal en uitlees, geeft hij geen storingcode weer, zodra je de lmm stekker er weer op zet geeft hij de P0102 weer.
Ik meen dat dit normaal is omdat hij dan wat leest.
Ik kan verder geen kabelbreuk constateren en de motor liep verder prima, nu is het horten en stoten.
Best eigenaardig, wie heeft enig idee?
M.v.g.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Hallo,
Ik heb het zelfde probleem,14 dagen geleden vervangen,met het zelfde merk.
Is het mogelijk dat de aansluiting niet waterdicht is want het doet zich nu voor bij vochtig weer er lag ook vocht op de LMM.
Vocht verwijderd en gereset ,maar geen resultaat.
Wie kan ons helpen.
Jaap
Vocht in de connectoren kan een probleem zijn. Misschien eens inspuiten? Mogelijk kan ook het Nipparts onderdeel niet 100% compatibel zijn. Ken je niemand met een Tucson met identieke motor om eens te wisselen?
[url=http://postimg.org/image/4fnwa5dxb/][img]http://s11.postimg.org/4fnwa5dxb/Screen_...[/img][/url]
Heb het ingespoten,contact gezocht met de leverancier krijg dinsdag een ander.
Hopelijk dat het probleem dan opgelost blijft.
Bedankt ieder geval
M.v.g.
Jaap
11 jaar
Ik krijg maandag pas een bericht met betreft de garantie.
Wat mij opviel is dat de oude ook een Nipparts is en die zag er vrij goed uit.
Wat betreft de connectoren, er zit totaal geen corrosie op en de stekker zit er vrij strak op.
Dat compatibel kan een idee zijn, origineel is wel minimaal 2x zo duur.
Iemand een idee verder?
11 jaar
op de Tucson modellen 2004-2006 krijg ik 3 onderdeelnummers, maar ik vermoed dat de laatste voor de 2.0 l benzine is (kan ik enkel via chassisnummer met zekerheid opzoeken):
28164-27900 , 28164-27800 en 28164-23700.
De eerste twee kosten ca 280, de derde 351 (Blgische prijzen, nog te verhogen met btw)
Wordt ook op volgende modellen gebruikt: accent, coupe, elantra, lantra, trajet en tucson
Nipparts zou N5400506 moeten zijn (197 + btw).
28164-23700 is ook via Kia te verkrijgen (voor de sportage)
onderdeelnummer Siemens: 5WK96431
Persoonlijk zou ik voor origineel gaan.
De bandbreedte van die niet originele kan weleens verschil inzitten met als gevolg een storing.
11 jaar
Er is geen foutcode dat de lmm defect is. Er wordt aangegeven dat het signaal laag is, heb je dit ook gemeten? Is het signaal laag omdat de lmm buiten de bandbreedte komt of is de luchtstroom ook echt te weinig? Is de sensor misschien vervuild?
Kan de foutcode gewist worden?
Ik ben zelf altijd voorstander van originele onderdelen. Kom je echt op de lmm uit, dan gewoon langs de dealer gaan.
Hallo,
Hartelijk dank voor alle reacties .
Heb een nieuwe LMM er in gezet en het probleem was over.
Het was garantie.
Jaap
11 jaar
Ik wacht nog steeds op antw. van de leverancier.
De foutcode kan ik steeds wissen, maar na herstarten van de auto komt die gelijk weer terug.
Nipparts zou N5400506 is de type die erop zit.
Gr.
11 jaar
Ik hoop voor jou dat de leverancier snel antwoord geef. Wat opviel is dat het bij mij een combinatie was met slecht en regenachtig weer. Als de luchtmassa meter er een is die langs de grens waarde zit en je luchtfilter met regenachtig weer en veel b.v. vuil (woestijnzand) vervuild is dan krijg je dus ook te weinig luchtstroom.
Dus ik heb mijn luchtfilter ook vervangen,was dus zwaarder dus vervuild. Heb het probleem niet getest met foute LMM en nieuw of even geen filter. Mogelijk een idee voor jou.Niet geschoten is altijd mis.
M.v.g.
Jaap
11 jaar
Bedankt voor je input, de luchtfilter is 7000km oud, echt gloedje nieuw, verder geen opstakels oid.
Aan te weinig lucht zal het niet aan liggen, wel toeval dat probleem met de lmm van niparts.
Toch een slechte compatible voor de Tucson.
Gr.
11 jaar
Hallo,
Onder coulance heb ik geld retour ontvangen van de luchtmassameter.
Ik wil nu niet meer de Niparts merk erop hebben.
Is er een ander optie dan Niparts en origineel?
Ik las hierboven Siemens?
Gr.
11 jaar
Geen ondervinding met aftermarket lmm. Wij plaatsen uitsluitend origineel.
Het Siemens nummer heb ik enkel ter info gegeven.
Hallo,
Uiteindelijk onder coulance geld retour ontvangen van de luchtmassameter.
Ik heb nu via de onderdelenlijn een NIEUW origineel luchtmassameter geplaatst, deze had men ooit verkeerd besteld.
Resultaat: Gaf eerst een paar vreemde codes, accu hierna ontkoppeld en loopt weer perfect!
Probleem opgelost!
Ik denk dat die Niparts niet echt compatibel is.
Gr.
10 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Hyundai Tucson of stel zelf een nieuwe vraag.
11 jaar