Hyundai Trajet: Misfire cil 3

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Benzine, Motorcode: 4GJP-2.0 liter

Hallo hyundaikenners,

Onze trajet loopt sinds een paar dagen nog maar op 3 cilinders. Motorstoringslampje brandt en na uitlezen zie ik
DTC P0303 (misfire cil 3 detected) hierop heb ik de bougies en de bougiekabels vervangen echter zonder resultaat. Vervolgens heb ik de bobine's omgewisseld zodat als een van de twee kapot zou zijn de misfire zou meewisselen naar een andere cilinder. Storing gewist en weer proefgereden. Echter de storing P0303 blijft terugkomen.

Heeft een van jullie nog een idee waar ik naar zou kunnen kijken?

Groeten,

Luuk

luuk66

Geplaatst door luuk66 (0) , lid sinds 15 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Hyundai Trajet? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

4 Reacties

oldford (0) PRO, 14 jaar geleden

Kan een defecte injector zijn, of bedrading van de injector op cylinder 3 of in het ergste geval de motor-computer. Maar kan ook iets mechanisch zijn.
Injectors kun je testen door de brandstofrail compleet met injectors te demonteren. Pas op dat je geen rubbertjes verliest!
Teiltje eronder zetten en motor starten. Moeten alle 4 injectors ongeveer dezelfde opbrengst en sproeipatroon hebben.

Om het zeker te weten: neem bougiedop van cyl. 3 los en stop er een (reserve) bougie in.
Houd de schroefdraad met een geisoleerde tang tegen massa en kijk of deze vonkt als de auto gestart wordt.

Ik zou niet meer met de auto rijden. Met deze storing mol je binnen de kortste keren de katalysator.
Noodmaatregel om bij de garage te kunnen komen: eerst injectors testen. Injector op cylinder 3 mag niet nalekken!
Als deze niet lekt dan kun je rijden door de stekker van de injector op cylinder 3 ook los te trekken zodat er geen brandstof in de uitlaat komt.

wim12199 (0) PRO, 14 jaar geleden

compressie gemeten?

luuk66 (0), 14 jaar geleden

Halllo,

Even geen tijd gehad om naar de auto te kijken, maar gisteren het beschermkapje boven de injectors losghaald. De stekker van cil 3 zat er niet goed op en was aardig geoxideerd.
Beetje schoongekrabt en weer aangesloten... starten en probleem opgelost! Auto loopt weer als een (koreaans) zonnetje.

Oldford en Wim, bedankt voor het meedenken en de tips!

Groeten,

Luuk

oldford (0) PRO, 14 jaar geleden

Bedankt voor de feedback.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Hyundai Trajet of stel zelf een nieuwe vraag.