auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Hyundai 0: motor kapot

Bouwjaar: 2006

Wij hebben de pech dat voor de 2de keer de motor het begeven heeft.
De eerste motor zat in een H100 esprit bjr. 1996. Deze begaf het rond de 160.000 kilometer.
Nu hebben we een H200 turbo diesel en de motor heeft het wederom begeven en je zal het niet geloven ook rond de 160.000 kilometers.
Wie komt dit bekend voor en hoe heeft de dealer cq hoofdimporteur hyundai nederland hierop wel eens gereageerd.
Komt dit VAAK voor.
Ons vertrouwen in een hyundai auto is o,o.

Geplaatst door

28617 (0)

al 18 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Tja Bart, dit wil nogal eens gebeuren. Vaak is het te herleiden naar een verrotte olieleiding, soms is het ook een zuiger die het overlijden van de mototr inluidt. Is niet een beste motor kwalitatief. Een nieuwe motor kost niet veel en is meestal de enige remedie. Reviseren raad ik af, je weet nooit wat er in de motor is gebeurd.

Sytze

sytze 0
badge

18 jaar

Ja, dit komt veel voor bij de h100 en de h200.
Slechte motor, bij de h200 vaak gedoe met krukas poelie, breekt regelmatig af.
Met name de modellen met airco.
Bij de h100 lopen de krukas kappen weleens los met als gevolg motorschade.
Dit komt niet regelmatig voor maar gewoon veel.
Het is geen beste motor, en dan druk ik me nog netjes uit.
Hyundai nederland wuift alles weg en volgens hun is er niks aan de hand.

primera p11 0

18 jaar

Je leest veel over de H100 en H200 motorproblemen.
Als je gaat voor een nieuw blok, de Mitsubishi L300 serie heeft hetzelfde blok, echter van Mitsubishi is de kwaliteit beter.

De olie leiding onder de radiateur moet absoluut roestvrij zijn, bij twijfel vervangen, anders gaat deze lekken en het olie lampje gaat niet branden, en het blok loopt stuk.

Verder heb ik nog geen problemen, maar mijn bus staat pas op 122.000 km.
Regelmatig olie verversen, EGR klep dicht, carterventilatie omgelegd buiten het inlaatcircuit om voorkomt "ringen" in de cylinders van aanslag.

Verder rustig warm rijden, niet teveel toeren maken en met rijden normaal mee omgan, het is geen racebak, en constant 4000+ toeren is niet echt goed.
Persoonlijk vind ik de 5e versneling te kort waardoor de bus teveel toeren draait naar mijn zin.

Groet,
Cor

Cor1822 0
badge

18 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Hyundai 0 of stel zelf een nieuwe vraag.