auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Hyundai Santa Fe: motor management

Bouwjaar: 2000, Brandstof: LPG, Motorcode: 2.4 I

Beste forumleden,

Ik ben nieuw op dit forum maar heb wel een brandende vraag.
Ik heb een Santa Fe gekocht met lpg g3 bj. 2000. Tijdens het rijden op gas gaat het lampje van het motor management branden en gaat niet meer uit, ik ben bij de garage geweest en de storing gaf aan te arm bank 1. Als ik op benzine rij heb ik geen last van een brandend lampje.

De garage heeft de compressie gemeten en die was goed 10 bar, de onstekking na gekeken die was ook goed het gasklep huis gereinigd maar toch blijft het lampje branden.

Bij de gasinbouwer geweest heeft de auto ook op de computer gehad en ook die ziet geen probleem. De auto loopt als hij warm is niet echt lekker stationair net of hij af en toe overslaat.

De garage weet het niet de gasboer ook niet en ik al helemaal niet, wie zou weten wat het wel kan zien.

met vriendelijke groet,

Henk Sieben

Geplaatst door

henk sieben (0)

al 17 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Wat is het merk van de LPG installatie. Het lijkt erop dat er te weinig LPG geinjecteerd wordt. Arm bank 1 - lambdasonde detecteerd langdurig arm mengsel bij rijden op LPG. Bij rijden op benzine geen probleem, dus dan wel goede regeling. Indien merk AG dan soms software updates mogelijk.

foklop 0
badge

17 jaar

Frank,

Merk instalatie Prins type VSI, ik heb al aan de gas inbouwer gevraagd de toevoer van het gas te verhogen zodat er een rijker uitlaat gas mengsel kom komen maar dat gaat niet de computer geeft toch de hoeveelheid die is bepaald door de computer. De Lamba sonde werkt goed volgens de computer. Als je de computer bekijkt tijdens de test geeft hij wel aan arm rijk arm rijk dus er zit wel schommeling in maar blijft volgens de gasboer binnen de norm.

groet,

Henk

henk sieben 0

17 jaar

De meeste LPG systemen zijn benzine volg systemen. De benzine injectie tijd wordt omgerekend naar LPG. Is er ook al gecontroleerd op vacuüm lekkage?

foklop 0
badge

17 jaar

Frank,

De installatie is meerdere malen op de computer aangesloten geweest maar ik weet niet of het vacuüm getest is, maar zal dit dan niet gezien moeten worden tijdens de computertest? Ik zal het in iedergeval wel even navragen.

groet,

Henk

henk sieben 0

17 jaar

Henk, gaat het lampje na het wissen van de foutcode meteen weer aan of duurt dat een poosje?

foklop 0
badge

17 jaar

Frank,

Toen ik hem ophaalde bij de garage bleef het lampje tot aan huis uit +/- 125 km de volgende dag na 4 km ging hij weer branden en de laatste keer duurde het ongeveer 40 km en toen ging hij weer branden.

groet,

Henk

henk sieben 0

17 jaar

Wat je zou kunnen proberen of het lampje bij rijden op benzine uitblijft. Zo niet dan heb je in de inlaat een vacuüm lekkage. Laat ook de verdamper controleren of deze niet inwendig lekt.

foklop 0
badge

17 jaar

Beste Frank,

Zoals ik in het eerste bericht al zei op benzine brand het lampje niet, dus moet het haast wel in het gas systeem zitten volgens mij.

groet,

Henk

henk sieben 0

17 jaar

Dan lijkt het erop dat je toch echt te weinig gas krijgt.

foklop 0
badge

17 jaar

Frank,

Dat denk ik ook, maar de gasinbouwer zegt dat hij hier niets aan kan veranderen omdat de computer dat regelt. Ik heb er geen verstand van en hij is een officiele inbouwer van Prins gas installatie's.

groet,

Henk Sieben

henk sieben 0

17 jaar

Andere LPG specialist bezoeken of contact opnemen met Prins NL.

foklop 0
badge

17 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Hyundai Santa Fe of stel zelf een nieuwe vraag.