Hoi,
De motor van mijn Hyundai coupe (2.7 v6) ratelt bij meer dan 2000 toeren (het beste hoorbaar bij lage belasting van motor) dus gas geven als hij in P of N staat of bij konstante snelheid in D (dus niet tijdens optrekken in D behalve heel kort als de automaat schakeld).
De km stand van de auto is inmiddels 151000 km.
De automaat bak sluit ik uit van de problemen daar de frequentie van ratelen evenredig is aan het toerental van de motor en het feit dat hij het ook doet als de automaat in P stand staat. Verder is de automaat bij 113000km ernstig defect geweest en onder fabrieksgarantie voledig vervangen voor een nieuw exemplaar.
Ik heb begrepen dat deze motor hydralische klepstoters heeft, kan het probleem hier liggen na 151000km? En zo ja is het dan een kwestie dat de boel gesteld moet worden zoals bij andere auto's (zonder hydraulische stoters) bij een lagere interval al moet gebeuren?
Is het verstandig/noodzakelijk om als het kleppendeksel er toch af licht de nokaslagers, distributie kettingkje tusen de 2 nokkenassen en de distributie riem te vervangen?
Distributie riem is overigens bij 103000km vervangen, het kleine kettingkje niet.
Laatste vraag is indien bovenstaande bevestigd wordt, wat is bij benadering een normale prijs voor een dergelijke ingreep?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
ik zou beginnen met de 2 kettingen te vernieuwen bij de nokkenassen+ de plaatjes bij deze kettingen.
Hoi Rob,
Het klinkt alsof je hier meer ervaring mee gehad hebt, ik wist nl niet eens dat het 2 kettingen zijn dacht dat er maar 1 was. Tevens snap ik niet direct wat je met plaatjes bij de kettingen bedoelt?
Het is me tevens opgevallen dat het geluid dat geproduceerd wordt langzaam wat luider aan het worden is, tijd voor actie dus ben ik bang.
alvast bedabkt voor je antwoord,
Leon
17 jaar
Met de plaatjes bedoeld Rob denk ik de geleiders (bij vorige gen coupes van kunstof)
Maar is je olie op pijl? en wanneer heb je voor het laatst je olie vervangen?
17 jaar
Hoi Arnold,
Bedankt voor je reactie, ik begrijp uit je antwoord dat deze bij de vorige gen Coupe's (2liter modellen) deze geleiders/spanners van kunststof waren, was dit dus een bekend probleem bij die generatie motoren? Tenminste 'probleem' als het vervangen na 150.000km niet et duur is vindt ik het niet echt een probleem en als er maar snel een eenvoudig diagnose van het probleem te maken is.
Rob, weet jij of deze geleiders/ spanners in de nieuwe V6 ook van kunststof zijn?
groeten,
Leon.
17 jaar
Ik heb dit symptoon al 2 keer gehad.
Eerste keer was het mijn uitlaat die doorgebrand zat.
Tweed keer was het een pakking in m'n servo die gebroken zat, waardoor de olie eruit lekte en m'n servo te weinig druk had.
Ik had dit wel niet stationair.
Groeten
17 jaar
olie eerst controleren, daarna pas het grote werk aanpakken.
ketting kan niet in korte tijd heel erg worden!
verder probleemloos motorblok
zit er lpg in de auto??
katalysator heel?
17 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Hyundai Coupe of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar