auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Hyundai H-1 H200 DC 2.5 CRDI: Niet aanslaan

Bouwjaar: 2011, Brandstof: Diesel, Transmissie: Handgeschakeld, Motorinhoud (cc): 2500, Vermogen (kw): 100

Beste techneuten.

De klant is met zijn auto al hevig rokend binnen gekomen en met hevig bedoel ik echt hevig.
De motor stil gelegd en toen wou hij niet meer aanslaan. Ik heb gemerkt dat het oliepeil heel wat gestegen was en had foutcode op brandstofdruk.
Alle injectoren zijn getest en één ervan bleef gewoon open staan, wat het roken en waarschijnlijk het te hoog oliepeil als gevolg had.
Deze injector is vervangen en ingeleerd maar toch wil hij nog altijd niet aanslaan.
Bij starten heb ik ongeveer 350 bar brandstofdruk wat dus voldoende is.
De motor slaat wel aan op remmenreiniger en zolang ik er wat inspuit blijft hij lopen dus volgens mij mechanisch in orde.
Ik heb nu de foutcode gekregen P062D, brandstofinjectieklep driver- vermogen te laag.
Weet er iemand waar deze foutcode voor staat, ik lees hier namelijk dat dit ook iets te maken kan hebben met de eindtrappen voor aansturing verstuivers.

Geplaatst door

kdz (60)
badge

al 17 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Als de verstuivers nu goed zijn moet hij aanslaan en de druk is ook hoog genoeg.

Zou denken dat ze niet worden aangestuurd. Kun je dat ook meten?

Misschien stekkerprobleem??

Heb ook het vermoeden dat er iets fout is met de aansturing.
Ik ben op zoek naar elektrische schema's zodat ik alles eens kan uitmeten.

kdz 60
badge

6 jaar

Ondertussen is het probleem opgelost. Ik heb nu zelf een aantal dagen met de wagen rondgereden en alles is zoals het hoort. Ik heb de auto nu eens uitgelezen met een Hella Guthmann, voorheen met een KTS, en daar kon ik een actuatortest doen van de verstuivers. Na deze test gedaan te hebben en de motor te proberen starten kwam er toch wat leven in. De motor wou gelijk aanslaan.

Ik heb deze actuatortest een aantal keer na elkaar uitgevoerd en in combinatie met wat remmenreiniger in de luchtinlaat, begon de motor te lopen.

Ik weet nu niet wat de echte oorzaak was maar begin te vermoeden dat er toch nog lucht aanwezig was. Niet in de leiding maar lucht binnen in de verstuivers. Ook al heb ik de accu tot 3x toe leeg getrokken, en met de drukregelaar afgekoppeld.
Belangrijkste is dat alles in orde is nu.

kdz 60
badge

6 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Hyundai H200 of stel zelf een nieuwe vraag.