Hallo,
De roet is veel te hoog.(6) ondanks verlaagd toerental.
De gewone dingen gedaan. (filters, Lufi, rein. vloeist, gassen, benzine erbij) Mooi lopend blok zonder olieverbruik.
zit Lucas CMK 10448 pomp op.
wagen rijdt prima, snel en zuinig..(1/14)
rijdt al 1 jaar met nieuwe D-riem, waarmee hij na montage indertijd wel onder de 2.5 kwam!
- wie heeft een plaatje/schema van zo'n pomp?
- wat kan er stuk zijn in de pomp?
- we proberen hem nog wat vroeger te zetten, maar die ene moer konden we niet goed bij..
Ad Verkuijlen
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Ik heb bij veel van deze auto's een roetmetig uitgevoerd,
en veel zijn dan ook niet meteen goed.(alweer wat ouder)
Nog allemaal goed gekregen met wat stellen en warm "trappen".
Een K waarde van 6 is wel erg hoog.
Er is ook al veel gebeurt zie ik.
Misschien slechte verstuivers,carterventilatie,onderdruk.
Wat zeker wel werkt is het terug brengen van de opbrengst.
Zie plaatje( 1/8 slag linksom dus tegen de klok indraaien is meestal al voldoende )
Helaas gaat dan ook het vermogen van de auto terug.
Dit is tav van de levensduur van de mtor zeker niet verkeerd.
Door links op de muisknop te klikken vergroot je het plaatje
veel succes Hub Hannemannhttp://img521.imageshack.us/img521/4305/..." border="0" alt="Free Image Hosting at www.ImageShack.us" />
Bedankt!
Maar plaatje ziet er erg Bosschig uit! Is een Bosch, ken ik van een Nissan P 10. En dat schroefje ken ik ook. Als die te arm (??) staat, trekt de auto schokkerig weg.
Maar:
- Deze Hyundai heeft een Lucas (zie boven)
- Heeft de Lucas pomp ook zo'n schroefje ergens?
- En wat is 'warm trappen?'
Ad
18 jaar
Nee Wiemer dit is een cav pomp,is bijna het zelfde als een Lucas
Dus ook dat schroefje(nogmaals 1/8 slag kan al ruimvoldoende zijn)En met warm trappen bedoel ik een stuk "autoweg"op hoge toeren rijden bv 90 kmh in z'n 4 en aansluitend roetmeten.
Kleppen regelen op 0,25 mm. (u+i)warme motor en de injecteurs afstellen op 130 bar openingsdruk (zullen veel te laag op druk staan)
Kan je de injecteurs afstellen?
Of gebeurt dat ook in de pomp?
W/A
18 jaar
OK, de verstuivers afstellen dus. Kan je dat zelf doen? Verhogen van de druk? Begrijp dat dat gebeurt door veerspanning te verhogen door plaatjes tussen te voegen. !?
W/A
18 jaar
Klopt allemaal.....maar je kunt het zelf niet doen...moet gebeuren door dieselservice...kosten +/-300 euro,want die gaan gegarandeerd de verstuivers vernieuwen.De vraag is waar houd het op,want loopt die motor met een verder gevorderde slijtage,straks ook nog mooi????(ps misschien heb ik meer als 30 jaar "diesel"ervaring)
Stel opbrengst terug(5 min werk..zelf)en stel evt stationair toerental bij,zo hoog mogelijk(blijf onder de 1000 rpm mits geen roetmeetgegevens bekend zijn bij de RDW)
Zo nu roetmeten en evt stelbout weer terug stellen na afmelden apk.weer 5 min en weer een jaar tuffen....
Heren collega's ik weet het,mag ik eigenlijk niet adviseren,en Heren steekproefcontroleurs svp geen reacties bij de eerst volgende steekproef want misschien heb ik deze tip van een collage van U ...ha ha...gr Hub en PRETTIGE FEESTDAGEN!!!!
Als jij eist dat ze ze afstellen, gaan ze dat toch wel doen zeker! Je hebt inderdaad een testtoestel nodig.En ik kan je verzekeren dat de motor minder zal verbruiken en meer gaat presteren, bovendien is het een feit dat de levensduur van een motor afhankelijk is van een goede afstelling.
OK,
We zoeken het schroefje dat 1/8 terug moet.
Het probleem is een jaar opgeschoven (ahum) maar moet nog steeds opgelost worden.
Je word er altijd wijzer van, als je iets probeert waar veel mensen (ik bedoel particulieren)niet aan durven te komen.
OOK FIJNE DAGEN!
U hoort nog, W/A
18 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Hyundai H100 of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar