auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Hyundai H100: Olieverbruik en overmatig roken

Bouwjaar: 1995, Brandstof: Diesel, Motorinhoud (cc): 2500, Vermogen (kw): 57

Beste leden... Ik heb een vraagje.. in september heb ik een Hyundai h100 gekocht en na een week heb ik door een garage een andere motor erin laten zetten omdat hij gigantisch veel olie verbruikte. Na 200 km rijden was de olie tank zo goed als leeg. Nu met die nieuwe motor heb ik al vanaf het begin steeds weer ellende en heeft hij altijd dezelfde klachten gehad : roken waar een indianenstam jaloers op is en het gigantische olieverbruik.
Inmiddels heeft de garage alle zuigerveren vervangen, een nieuwe zuiger erin gezet, een andere zuiger gereviseerd en de verstuivers zijn schoongemaakt. Nu haal ik hem op en op het filmpje kan je zien dan hij nog steeds niet gemaakt is. Hij rookt teveel en het olieverbruik is nog steeds 1 olietank op 200 km.. iemand misschien een idee wat het kan zijn?[yt]https://youtu.be/dvxvh7KrAck[/yt]

Geplaatst door

Walterbarning (0)

al 6 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Dus je 2e motor is ook al weer volledig uit elkaar gehaald? Want dat is nodig om zuigerveren te vervangen.

En waarom maar 1 nieuwe zuiger? Vervangen doe je als de cylinderwand te veel versleten is en een overmaat gaat krijgen.
Maar dan hoor je alle zuigers te vervangen. Of was deze beschadigd? Dan rijst de vraag wat er nog meer beschadigd is/was?
De cylinderwand b.v (krassen) of heeft een klep de zuiger geraakt?

En hoe je een zuiger reviseerd moet je mij maar eens uitleggen. Daar valt niet veel aan te reviseren.
De zuigerveren worden daar kennelijk niet mee bedoeld want die zijn bij alle cylinders al vervangen.
Ik vind het maar een warrig verhaal van die garage, waar ik voorlopig weinig van geloof.

oldford 0
badge

6 jaar

Ja klopt warrig is het zeker.. De wanden waren goed zei hij en zover ik kon zien was dat ook zo. Ben namelijk een paar keer onaangekondigd langsgeweest toen hij open lag omdat ik ze ook niet vertrouw. Maargoed moet het nu wel even met hun doen omdat ik garantie heb bij ze. Heb een video waar ik kort de zuigers heb gefilmt [yt]https://youtu.be/_747A0O1IIY[/yt]

Hij had de zuiger bijgesleten ofzo.. die zuiger die zo zwaar is toegetakeld is natuurlijk vervangen..

Hij had de zuiger bijgesleten ofzo.. die zuiger die zo zwaar is toegetakeld is natuurlijk vervangen..

Cilinders honen , dit is met n andere zuiger niet verholpen

Bij slijpen, boren, vijlen, schuren of wat dan ook komt er niets BIJ. Je haalt materiaal weg.
Dan heb je dus nu 1 zuiger die anders gevormd is dan de andere 3. Lijkt mij niet de bedoeling.

En aan de wanden is misschien niets te zien. Maar wel te meten.
Zijn de boringen opgemeten met een geschikte micrometer en zijn die goed?

oldford 0
badge

6 jaar

Ik zie alleen maar zuigers op de foto s die volledig naar de k.... zijn , je maakt mij niet wijs dat er aan de cilinderwanden niets mankeert.
Ook deze motor is gewoon op.
Wordt een behoorlijk kosten plaatje , als ze het in 1x goed willen doen , gereviseerde ruilmotor er in , alle geld dat aan deze motor uit gegeven wordt is te veel , ze lopen te knoeien.

beste heer b. dze asgcht heb ik een keer gelezen op de site prof. problemcar.Deze garage had bij een klant het zelfde probleem.orzaak bleek de lambdasonde.Deze heeft hij vervangen en het probleem was opgelost .Zelf heb ik een i 30 diesel had steeds een klacht stinkende diesel en olie uit carter naar inlaat garage kwam er niet uit,oliepijl 1/4 ltr. verlaagd van af max geen probleem meer gehad.dat terzijde.

robert1jan 0

6 jaar

Wat het probleem ook is, de lambdasonde is het NIET.
Een diesel uit 1995 heeft geen lambdasonde.

oldford 0
badge

6 jaar

Het beste is om hier een blok van een Mitsubishi bij te zoeken.
Ik meen van een L 400,deze past ook in deze Hyundai.
Dat blok wat er in de Hyundai ligt kun je reviseren wat je wilt,het blijft een rampending.
Het is van origine een Mitsubishi blok,maar dan in licentie gebouwd door Hyundai met bijbehorende rammel passingen.
Velen zijn je voorgegaan met revisies en vervolgens weer andere ellende.
Ook de Hyundai H200 uit die tijd was een rampending.
Enige advies is mitsubishi blok erin of een grote trap geven.

primera p11 0

6 jaar

Gewoon andere motor deze van nu is zelfs te slecht voor oud metaal, duidelijk volledig in puin gedraaid en iedere eurocent die er aan besteed word is er 1 teveel

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Hyundai H100 of stel zelf een nieuwe vraag.