auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Hyundai H100: H1 2,5tdi amper trekkracht onder 2000toeren

Bouwjaar: 2008, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2,5

motor check lampje licht op.
na langsgaan bij dealer gaf de computer, egr en iets van turbodruk sensor fout.

egrklep gereinigd en fouten gewist.

wagen geeft nu geen fouten meer aan maar de wagen heeft weinig trekkracht onder de 2000 toeren, erboven schiet de wagen vooruit.
bij hard accelleren is er ook een zwarte rook wolk.

iemand die weet wat het probleem kan zijn?

Geplaatst door

Brecht V (0)

al 10 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Mss de luchtmassameter, anders zou ik het ook niet weten. Bij mijn mercedes zat die onder de olie en had ook geen vermogen meer. Kweet niet hoe het zit bij die Hyundai's maar heb ook maar pas een boost vanaf 1800 tr denk da da normaal is voor een turbo omda tie dan ongeveer pas begint te werken.

skeverovitch 0

10 jaar

wanneer ik de luchtmassameter afleg, dan gaat de wagen helemaal niet meer, en zou deze dan, indien die niet goed werkt ook geen fout aangeven?

de wagen reed voor de eerste storing stukken beter in lage toeren en ik had ook geen roet uitstoot....

Brecht V 0

10 jaar

Als tie echt kapot is zal ie wel een fout aangeven, als hij niet goed werkt ga je da niet zien op uw dashboard en kun je nog steeds rijden. Heb ook gezien in je bericht da er een fout van egr en turbodruk sensor gereset is. Maar is deze sensor ook gecontroleerd of vervangen? Kweet niet als fout resetten voldoende is. Moet allesinds wel iets in die richting zijn want zwarte rook betekent volgens mij teveel brandstof en te weinig lucht. Ik heb ook gemerkt bij mijn diesel dat de inlaatbuizen vol roet hingen door de egr. Is de katalysator mss ook niet stuk gegaan door uw defecte egr? Je kan alvast mss eens van die injector cleaner proberen voor in je tank te gieten(van die aditieven) en kijken wat da geeft, voor je begint te vijzen en sleutelen, want das het goedkoopst. Tis moelijk met zekerheid te zeggen natuurlijk van hier. Ik hoop da je de oorzaak vindt want slecht werkende motor is kut.

skeverovitch 0

10 jaar

cleaner reeds geprobeerd, geen verandering.

wagen verbruikt steeds meer...
het probleem bij de garage is dat deze nog steeds geen fouten aan geeft, en ze dus niet weten wat er scheelt en er dus ook niets aan doen...
er word voorgesteld op de wagen eens te chippen en zo de egr af te leggen. zelf ben ik daar nu geen voorstander van, stel dat dit het probleem erger maakt...

Brecht V 0

10 jaar

Blijven de fouten ook weg na een tijd rijden? EGR afdoppen is symptoombestrijding en lost misschien niet eens het probleem op. Er zal toch iets gemeten moeten worden, want zo wordt het probleem niet opgelost. LMM is gewoon te meten en de EGR is op werking te controleren.
Heeft deze auto een roetfilter?

Hallo,

ik rij ook met H-1 (van 2009)
Mijn wagen trekt pas goed na 2300 toeren.
De EGR klep is gereinigd geweest. Dit was geen verbetering, wel was de vele rook bij starten verdwenen.
Ook hoorde je dat de motor terug normaal draaide bij stationeer draaien.
Maar het optrek probleem was dus niet opgelost. Daarom besloot de garage een nieuwe EGR klep te steken.
Ook zonder positief resultaat.

Ik ben nu naar andere garage geweest en daar zagen ze dat de turbo niet goed werkte. Blijkbaar is de drukregelaar van op de turbo kapot.
Er zou een gat in zitten.
Bij mij steken ze een nieuwe turbo.

Mss is dat een oplossing voor uw probleem.

mvg
Wouter

net terug van de garage.
egr gedemonteerd en gecontroleerd, werkt ok.

andere sensors gecontroleerd, nog steeds hetzelfde resultaat...

denken ook aan drukverlies ergens, je hoort bij het rijden een blazend geluid aan de passagierskant.

@wouter, ik geef het even door.

Brecht V 0

9 jaar

Ik denk dat er een scheur in de turboleiding zit. Soms moeilijk te zien. Kom meestal voor in de leiding van de turbo naar de intercooler.

25/05/1981 0
badge

9 jaar

die dikke zwarte leidingen?

daar zitten nu nieuwe spanringen op want die schoten los bij het optrekken....

Brecht V 0

9 jaar

Als de leidingen los schieten bij het optrekken dan is de turbo druk meestal te hoog. Dit kan zo maar niet los schieten. Best eens computer er laten opzetten en de meetwaarden lezen van turbo ed.

25/05/1981 0
badge

9 jaar

wat betekend het als bv de turbodruk te hoog is?

Brecht V 0

9 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Hyundai H100 of stel zelf een nieuwe vraag.