Hyundai H100: start probleem

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2.5 td

Eerst had ik een lege accu en dacht dat de accu kapot was, accu opgeladen maar de auto wil nog steeds niet starten.
Wel hoor ik als ik het contact aan zet een "geritsel" of een soort elektrisch gezoem vanuit de dieselpomp.
Als ik dan probeer te starten krijgt de startmotor de motor niet rond (alsof hij maar halve stroom krijgt)
Ik heb ook de zekeringen nagekeken en de zekering (3e linksonder) relay (abs) klapt er gelijk uit als ik er een nieuwe in doet.
Nou weet ik niet of er abs op mijn bus zit (volgens mij niet?) maar ik verwacht dat die zekering is voor een relais wat met de brandstofpomp of met starten te maken heeft.
Nou zitten er wat relais onder het dashbord, moet ik daar zoeken? of is er iets in de buurt van de brandstofpomp?
Weet iemand eventueel hoe je het beste de brandstofpomp kan uitbouwen?
Ik hoop dat iemand mij opweg kan helpen.

Grtz John

john van 't hoenderdaal

Geplaatst door john van 't hoenderdaal (0) , lid sinds 12 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Hyundai H100? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

9 Reacties

jan5047 (0) PRO, 12 jaar geleden

is de accu niet stuk meet de spanning eens tijdens starten, of met een hulpaccu proberen

john van 't hoenderdaal (0), 12 jaar geleden

Ik heb het ook met een andere accu en ook met een hulpaccu geprobeerd. met die extra accu draaide de motor iets sneller rond, maar niet voldoende om te starten.
Is te weinig stroom wel de oorzaak van dat geluid in mijn brandstofpomp?

jan5047 (0) PRO, 12 jaar geleden

meten is weten doe eens een vierpunts meting dan weet je wat

john van 't hoenderdaal (0), 12 jaar geleden

Wat versta je precies onder een vierpunt meting? Ik ben wel een sleutelaar, maar moet moeilijke zaken altijd ff opzoeken. Kan dat met een multimeter?

grtz John

jan5047 (0) PRO, 12 jaar geleden

ja kan met een multimeter spannings verlies meten + acc-+startmotor, - accu - motor
+ accu - motor - motor + startmotor

john van 't hoenderdaal (0), 12 jaar geleden

ok ga ik morgen na mijn werk eens doen.
bedankt

john van 't hoenderdaal (0), 12 jaar geleden

Probleem opgelost, hij doet t weer.
Vierpuntsmeting uitgevoerd, bleek alles goed te zijn.
Omdat ik een andere accu had geprobeerd maar deze niet in de ruimte paste, had ik dit gedaan met accukabels.
Het probleem was dat hij daardoor te weinig stroom leverde (wat ook een raar geluid veroorzaakte in de brandstofpomp.
Omdat ik de voorstoel verwijderd had kon ik de andere accu direct op de kabels van de auto aansluiten en starte hij gelijk. Dus toch de oude accu kapot, hij gaf ook maar 10.5 volt (dit was onvoldoende om te starten)
Morgen even een nieuwe accu halen en ook maar gelijk wat nieuwe accupolen, want die van hyundai zijn van "pisbakkenstaal" :-)
Bedankt Jan
Grtz John

jan5047 (0) PRO, 12 jaar geleden

je moet geen accupolen halen die zitten al aan de accu maar je moet accu klemmen halen
gr jan

john van 't hoenderdaal (0), 12 jaar geleden

ik dacht dat polen goedkoper waren :-)

ik zal voor de klemmen gaan

thnx John

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Hyundai H100 of stel zelf een nieuwe vraag.