Heb een motor overgebouwd in een accent. Alles is veranderd ook een nieuwe distributieriem, spanrollen ed.
Deze motor wil maar niet starten.
Draait wel met startpiloot maar valt daarna weer stil.
Wat kan dit zijn? Injectoren, druk pomp zijn ook overgebouwd van de oude motor omdat ik dacht dat deze gecodeerd konden zijn.
Wie weet raad?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
en het contactslot?? codesleutel moet corresponderen met de pomp, vermoed ik.
injectoren moeten overeenstemmen met transponder in contackt slot
Waarschijnlijk is het alleen maar lucht in het brandstofsysteem , mits wel de overgezette hogedrukpomp en verstuivers in orde zijn.
Gebruik zelf een handbalgje om het systeem te ontluchten tijdens starten.
Aan de hand van weerstand (druk) merk je of er lucht aanwezig is.
Slaat de motor dan aan , poosje laten draaien en daarna handpompje verwijderen.
Ook altijd nieuwe brandstoffilters vooraf vullen met brandstof , als die mogelijkheid er is.
[quote=cor van jaarsveld]en het contactslot?? codesleutel moet corresponderen met de pomp, vermoed ik.[/quote]
Op de pomp zit er geen code en ook geen timing. Die kan je nooit verkeerd zetten. Inspuiting en druk commonrail wordt geregeld via de computer.
[quote=duimpje]injectoren moeten overeenstemmen met transponder in contackt slot[/quote]
injectoren moeten corresponderen met de computer, net zoals transponder (in de sleutel) via de antennaspool in het contactslot.
Zijn de nokkenas- en krukassensoren aangesloten (foutcode?). Heb je al een retourtest op de injectoren gedaan?
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Hyundai Accent of stel zelf een nieuwe vraag.
11 jaar