Hallo,
Ik bezit een Santa Fe diesel bj. 2003 met 83.000 km op de teller. Auto heeft net grote beurt gehad bij de dealer in Alphen aan den Rijn, waarbij niets afwijkends werd geconstateerd. Multi-riem werd vervangen. Vond wel dat mijn koppeling daarna wat zwaarder ging en dat de motor een iets ander geluid maakte.
Een paar dagen geleden begon het koppelingspedaal kuren te vertonen. Als ik het pedaal(met draaiende motor) een stukje intrap, begint dit hevig te trillen. Net of er ergens iets tegenaan loopt. Er is dan ook een ratelend geluid te horen. Als ik dieper trap dan houdt het op. Schakelen gaat wel gewoon, maar bij het opkomen van het pedaal hapt de koppeling.
Ik vermoed dat ik ook te maken krijg met de, op dit forum, veel besproken vliegwiel en koppelingsplaat problemen. Weet iemand voor welke bouwjaren of chassisnummers, de modificatie-set van de importeur geldt ? Herkent iemand mijn probleem?
HG.Adrian
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
beste adriaan,
het probleem van het duo massa vliegwiel wat zo vaak besproken is, is alleen op toepassing bij de benzine modellen met een 2.4 motor.
daarmee is niet gezegt dat jou vliegwiel niet kapot zou kunnen gaan, waarschijnlijk zit er in jou auto ook gewoon een duo massa vliegwiel wat gewoon kapot is gegaan.
als jij zegt dat het na de beurt/ tijdens de beurt is gekomen is het verstandig om je garage te laten kijke of het idd hier iets mee te maken heeft gehad..
groete Rien
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Hyundai Santa Fe of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar