Hyundai Santa Fe: Problemen na vervangen versnellingsbak,massavliegwiel,en koppeli

Bouwjaar: 2001, Brandstof: LPG, Motorcode: 2.4i 4wd

Hoi,

Ik had een probleem dat mijn pas aangekochte santa fe plotseling uit zijn 5 begon te springen, achteraf bleek dat de hele bak droog gelopen had.
Deze heb ik laten vervangen voor een andere ( gebruikte ) bak, er werd tevens geconstateerd dat er diepe slijtsporen in het massavliegwiel zaten dit heb ik toen ook maar meten laten vervangen. Toen er werd begonnen met in elkaar zetten werd ik weer gebeld dat de koppeling ook moest worden vervangen. omdat deze bij het loshalen van de bak altijd vervangen moet worden ? deze zat er namelijk pas 7000 km in, dit is ook allemaal gebeurd, maar toen ik hem terug kreeg deed de koppeling raar. Mijn koppeling pedaal trillde voordurend en het kwam regelmatig voor dat hij niet helemaal ontkoppelde, ook gaat mijn koppelingspedaal gewoon onder het rijden bewegen.
Toen ik terug ging naar de garage werd mij medegedeeld dat een cilinder van de koppeling moest worden vervangen, dit ook weer laten doen.
Mijn probleem is echter niet verholpen Deze reparatie heeft me nu al € 3000,- gekost en hij koppeld nog steeds niet fatsoendelijk.
Als ik het rempedaal indruk hoor je niks als je het loslaat laat hoor ik vaak (niet altijd )een vrij hard schurend geluid. Ook mijn koppelingspedaal gaat af en toe nog spontaan bewegen en als ik mijn voet er rustig op leg voel ik hem constant trillen de ene keer veel erger dan de andere keer en het probleem dat hij regelmatig niet helemaal ontkoppeld is ook blijven bestaan.
Nu ben ik weer terug gegaan en word mij gezegd dat ik weer een probleem met mijn versnellingsbak heb, maar naar mijn mening is het de koppeling kan iemand mij verder helpen ik wil niet nog meer onnodig geld uitgeven.

Wiel Becker

Wiel Becker

Geplaatst door Wiel Becker (0) , lid sinds 18 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Hyundai Santa Fe? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

1 Reactie

andreas08 (0) PRO, 16 jaar geleden

het probleem van een trillend koppelingspedaal zit in de drukgroep de vingers van de drukgroep staan ongelijk met een draaiende motor kan je dat zien aan de koppelingsvork die dan gaat trillen bij lichtjes intrappen van koppelingspedaal dus terug naar de garage het werk is niet goed uitgevoerd het heeft niets te maken met koppelingscilinder

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Hyundai Santa Fe of stel zelf een nieuwe vraag.