Hallo allemaal,
Ik heb een santa fe van mijn kennis die last heeft van geluid als de auto naar rechts gaat alsof iets aanloopt.
Zover is er de ra wiellager vervangen met naaf voor de apk.
Nu belt die mij op en zegt dat de wiellager weer stuk is?
De lagers die in de naaf liggen zijn losse tweedelige die heb ik precies vastgedraaid hoe die eerst stond.
Toch maakt die herrie als ik een bocht naar rechts neem.
Wie weet wat het kan zijn?
Geplaatst door 770 (0) PRO , lid sinds 18 jaar geleden
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Hyundai Santa Fe? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Hyundai Santa Fe of stel zelf een nieuwe vraag.
14 Reacties
thei11316 (0), 8 jaar geleden
kegellagers altijd vast zetten en dan 1/4 slag losdraaien,daarna borgen.
ibo (0) PRO, 8 jaar geleden
Met het nemen van een bocht herrie en rechts achter is de wiellager vervangen.
Lijkt me eerder een voorwiel lager dan.
770 (0) PRO, 8 jaar geleden
ik heb dezelfde positie geborgd waar eerst de naafmoer zit ingeslagen.
is dat te strak misschien?
thei11316 (0), 8 jaar geleden
Doe het maar zoals ik eerder schreef,met jou methode kan hij te strok of te los staan.
770 (0) PRO, 8 jaar geleden
weet jij welke moment ik moet aandraaien?
thei11316 (0), 8 jaar geleden
Geen idee,altijd op gevoel gedaan.
770 (0) PRO, 8 jaar geleden
Bedankt voor het antwoord.
Weet niemand dit ?
Dealer lokaal heeft geen zin om het boek te pakken en even de info eruit te halen.
harry4203 (430) PRO, 8 jaar geleden
heb je een kenteken?
770 (0) PRO, 8 jaar geleden
nul vijf -jb-lx
harry4203 (430) PRO, 8 jaar geleden
230Nm
770 (0) PRO, 8 jaar geleden
Bedankt voor de info mijn momentsleutel gaat niet verder dan 210nm is dat ook voldoende?
Hans4040 (310) PRO, 8 jaar geleden
770, kenshiro...
citeren is niet nodig, gewoon direct antwoorden volstaat.
mvg.
Moderator Problemcar
770 (0) PRO, 8 jaar geleden
er is een keer geciteerd verder niet.
Maar goed als dat niet mag dan verwijder ik het.
verder betreft de santa fe ik zal uitproberen
770 (0) PRO, 8 jaar geleden
Opgelost.
De naaf die mijn kennis heeft afgeleverd is 0.5mm korter en daardoor krast die in de bocht tegen de afschermkap vd remmen.
ook de remschijf zelf vertoont van binnen oxidatie heb die opgeschuurd en die andere ook 0.3mm en het geluid is weg.
ABS naaf is net 0.5mm korter dan de standaard naaf en daardoor krast die tegen de vochtafscherming van de schijf zelf.