Sinds een maand of 2 heb ik problemen met mijn H100. Als de motor goed op temperatuur is begint de auto te schokken en daarna geeft 'ie soms zelf spontaan gas bij. Als dit na een paar seconden weer wegvalt zijn de schokken gigantisch. De auto is inmiddels reeds 4 keer teruggeweest naar de garage. De derde keer hebben ze 'm uit laten lezen; de stekker zou niet goed contact maken(????). Nadat deze was schoongemaakt deed 'ie het weer anderhalve week goed, maar daarna begon het probleem weer. Toen is besloten dat de kabels doorgesoldeerd moesten worden, maar dat heeft niets geholpen.
Wat zou het probleem kunnen zijn? Kabels niet goed doorgesoldeerd (ze haden het over 2 stekkers) of een temperatuursensor kapot? De storing treedt immers uitsluitend op als de motor goed op temperatuur is (dus na minimaal 20 minuten stadsverkeer).
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
ik heb het bij mijn h200 ook gehad kabels doorgesoldeerd en temperatuursensor zelf vervangen 35 euro en brandstoffilter vervangen
Dank je, Gerard. Waar zit die temperatuursensor bij jouw auto?
19 jaar
bij mijn h200 de plastis bovenkap eraf halen en aan de bovenkant van het blok zit een soort bout met een kabeltje eraan stekkertje losmaken en [dacht sleutel 14 ] sensor eruit draaien en nieuwe erin
19 jaar
Gevonden! Ik heb de sensor nog niet vervangen, maar eerst de stekker schoongemaakt. En ik rij nu al 600 kilometer zonder problemen. Dank voor je hulp Gerard!
19 jaar
ik had vandeweek mijn dynamo kapot kosten 97 euro wel zelferonderuit en weer terugerin gezet.
19 jaar
Hoe bevalt de H200 je? Ik hoor nogal eens slechte berichten over de H100 en H200. Een collega van mij heeft een H200 4 maanden geleden gekocht (2e hands); hij is nu al met zijn derde motor bezig.
19 jaar
ik heb hem nieuw gekocht ben 1 keer naar de garage geweest 7.500 beurt moest toen alleen voor 6 liter olie 176 gulden betalen en heb toen gezegd ik kom nooit meer in de garage!!!
wat heb ik ermee gehad :andere versnellingsbak 600,-euro zelf eronder gezet nu bij 150.000km startmotor kapot gehad 142,-euro en dynamo zelf in en uitgehaald 97,-euro achterste uitlaat 97,-euro en nu zit middelste stuk eraan te komen 177,-euro en temp meter en banden maar dit is normaal [slijtage] en dit alles in 5 jaar tijd . wel altijd om de 10.000km nieuwe olie en filter full synthetische 5w-40 erin gedaan dus eigenlijk valt het wel mee. belangrijk is wel de olie op tijd peilen en verversen!!
19 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Hyundai H100 of stel zelf een nieuwe vraag.
19 jaar