heb een H200 chassis/cabine met een 2.5 Turbo intercooler motortje. deze wil zowel warm als koud slecht aanslaan. Het is denk geen lucht aangezien het ook is direct nadat ik de motor heb uitgezet. ik zit sterk te denken aan compressie verlies aangezien de carterdruk erg hoog is. ik heb de motor al warm laten draaien met Forte Motorflush dat werkte iets. ben nu voor de 2e maal aan het warmlaten lopen met nieuwe olie en Forte, maar wie heeft hier ervaring mee. de motor heeft pas 50.000km gelopen.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
De kilometerstand zegt niet zoveel, als het brandstofsysteem in orde is moet je de motor zelf controleren.
* Pomptiming(indien mogelijk)
* Compressie
* Klepspeling
* Eventueel een lektest.
* Enz.
Oplossing gevonden.
Bij navraag bij dealer bleek deze auto vanaf nieuw direct te worden voorzien van een andere type gloeikaars. deze andere kaars is langer en dikker waardoor de compressie hoger wordt denk. hij start nu weer als een echte auto. waarschijnlijk was dit al langer een probleem bij deze auto aangezien er al heel wat aan versleutelt was door collega monteurs (kan je zien aan boutjes en moertjes). wel jammer dat de dealer niet gewoon zijn klanten nabelt voor een modificatie. is wel zo netjes en dan was het probleem al veel eerder opgelost geweest onder garantie.
?? heel apart verhaal.. dat 'ie van nieuwe gloeiers beter start geloof ik meteen.. maar meer compressie etc...?
Alex, dat van de compressie zit volgens mij zo: compressie = (slagvolume + ruimte boven de zuiger in BDP)/ruimte boven de zuiger in BDP. Als we als nu de ruimte boven de zuiger in BDP kleiner wordt door een grotere gloeikaars (die dus meer ruimte inneemt), wordt de compressie hoger. Sjaak
ja dat snap ik wel Sjaak.. maar vind de logica ervan zo ver gezocht. Als dat zo was zouden er toch bosjes van die auto's problemen moeten hebben?
Ik weet wel dat de nieuwere H200's die in Turkije zijn gemaakt eerst ook de verkeerde gloeiers hadden. Die waren alleen maar te kort zodat er te weinig warmte in de verbrandingsruimte kwam .
Ja, maar hoe verklaar je dan dat ie ook warm nu sneller aanslaat?
Waarschijnlijk waren de oude gloeikaarsen er slecht aan toe, sommige diesels moeten zowel koud als warm gloeien om fatsoenlijk te starten.
19 jaar
Auto was na een maand weer terug, met lekke koppakking, Hoe bedoel je pech,
Kop gedemonteerd, bleek er 1 zuiger (de achterste) tussen te zitten met speling in de drijfstang, ook zat er op alle 4 de cilinders een stoorrand van roetaanslag, waardoor de zuigers er niet eens uit konden. hele motor laten reviseren, Nieuwe Zuigers,Krukas etc , loopt nu weer als een zonnetje en carterdruk is ook weg. Advies aan iedereen met een H200, bij iedere beurt eerst motorflush gebruiken en EGR afsluiten.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Hyundai H200 of stel zelf een nieuwe vraag.
19 jaar