close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Hyundai Accent: Slecht oppakken bij lage toerental

Bouwjaar: 2005, Brandstof: LPG, Motorcode: 1.6 16v

Ik heb de laatste tijd vernomen dat mijn accent op gas slecht trekt bij lage toerentallen, bijvoorbeeld als ik afrem in de 3de versnelling, tot +/- 2000 toeren. De auto sputtert en soms zelfs even het chack engine lampje laat branden. Nu heb ik al vervangen: luchtfilter, olie, bougies, bougiekabels. MAar nog geen succes.
Iemand die dit toevallig weet??


Groet Remy

Geplaatst door

remy-r (0)

al 12 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Probeer eens een lagere versnelling te kiezen (de 2 i.p.v. de 3 bij dit toerental) ,
ik denk dat de motor sputtert en het check engine lampje aan gaat omdat je onder het ideale toerental rijdt.

probeer het maar eens en kijk of dit verbetering oplevert.

limbra 1415
vip badge

12 jaar

Sputteren kan aardig wat gevolgschade aan je dure katalysator opleveren. Het bevordert zeker niet de levensduur.
Check engine hoort ook niet aan te gaan. Misschien een keer de fouten laten uitlezen?

Rij eens een dag op benzine en probeer dan hetzelfde. Nog steeds check engine aan?

oldford 0
badge

12 jaar

[quote=limbra]Probeer eens een lagere versnelling te kiezen (de 2 i.p.v. de 3 bij dit toerental) ,
ik denk dat de motor sputtert en het check engine lampje aan gaat omdat je onder het ideale toerental rijdt.

probeer het maar eens en kijk of dit verbetering oplevert.[/quote]
ja, maar hij behoort toch te kunnen trekken bij 2000 toeren lijkt me niet minimaal ofzo.



Sputteren kan aardig wat gevolgschade aan je dure katalysator opleveren. Het bevordert zeker niet de levensduur.
Check engine hoort ook niet aan te gaan. Misschien een keer de fouten laten uitlezen?

Rij eens een dag op benzine en probeer dan hetzelfde. Nog steeds check engine aan?

Ja dan moet ik hem even laten uitlezen inderdaad, nee inderdaad hoort die niet aan te gaan.
Nee op benzine is het goed. loopt prima, alleen als ik dus weer moet optrekken

remy-r 0

12 jaar

op benzine is het goed. loopt prima - Dan zeg ik: het zit in je gas-systeem.
alleen als ik dus weer moet optrekken - ? Op gas of benzine of beide brandstoffen en wat bedoel je daar precies mee?

oldford 0
badge

12 jaar

Ja het is alleen op gas, maar niet bij het optrekken alleen als ik al rijd. dus bij het oppakken

remy-r 0

12 jaar

Laat de gas-installatie bij een gas-specialist controleren.
Om gevolgschade te voorkomen zou ik tot die tijd uitsluitend op benzine rijden.

oldford 0
badge

12 jaar

Vandaag auto even laten uitlezen, een misfire in cilinder 3. Morgen gelijk even De gasspecialist bellen, want het systeem is nog maar een half jaar oud. Kijken wat ze er aan doen/kunnen doen

remy-r 0

12 jaar

Vandaag was het zover dat de auto naar de gasspecialist kon, ik kom daar laat de auto lopen. direct zegt hij het ligt aan de ontsteking (bougies, kabels, bobine)
bougies, en kabels waren al vervangen eind 2011 dus dat lijkt me niet. Dus maar ff bobine proberen

remy-r 0

12 jaar

Gisteren rondgebeld naar allerlei sloperijen of iemand zo'n bobine had. Niemand had 1 ja alleen iemand in brabant. Maar goed een neiuwe gekocht en ik aan het sleutelen geslagen in de kou. Best wel even bezig geweest ook af en toe ff opwarmen. De bobine gemonteerd. ook maar ff neiuwe accu meegenomen. Ik weer rijden, maar het euvel blijft. Snap er niks van. Ook nog ff auto uitlaten lezen geen foutcodes meer. Ik weet het niet meer

remy-r 0

12 jaar

Eerst uitzoeken in WELK brandstofsysteem de fout zit.
Het probleem hier is dat het gas-systeem het benzine-systeem beinvloedt en omgekeerd.
Dat is een regeling in de benzinecomputer die zichzelf aanleert om het mengsel constant te houden bij verouderende sensoren.
Helaas reageert die regeling ook op andere dingen, zoals een gas-systeem dat te arm staat.
De gas-inspuiting wordt afgeleid van de benzine-inspuiting en de benzine-computer gaat (denkt ie) langer benzine inspuiten.
Dat levert dan ook meer gas op. Alleen bij de volgende motor-start begin je op benzine en dan is de correctie te veel.

Dagje volledig op benzine rijden en dan de fuel trim uitlezen. Die moet rond de 0% zitten.
Is dat zo, dan op gas gaan rijden en weer de fuel trim uitlezen. Nog steeds rond de 0% of een flinke afwijking?
Wijkt de fuel trim bij benzine al flink af, dan de oorzaak zoeken - valse lucht, slechte sensor, lekke uitlaat, etc.

oldford 0
badge

12 jaar

[quote=oldford]Eerst uitzoeken in WELK brandstofsysteem de fout zit.
Het probleem hier is dat het gas-systeem het benzine-systeem beinvloedt en omgekeerd.
Dat is een regeling in de benzinecomputer die zichzelf aanleert om het mengsel constant te houden bij verouderende sensoren.
Helaas reageert die regeling ook op andere dingen, zoals een gas-systeem dat te arm staat.
De gas-inspuiting wordt afgeleid van de benzine-inspuiting en de benzine-computer gaat (denkt ie) langer benzine inspuiten.
Dat levert dan ook meer gas op. Alleen bij de volgende motor-start begin je op benzine en dan is de correctie te veel.

Dagje volledig op benzine rijden en dan de fuel trim uitlezen. Die moet rond de 0% zitten.
Is dat zo, dan op gas gaan rijden en weer de fuel trim uitlezen. Nog steeds rond de 0% of een flinke afwijking?
Wijkt de fuel trim bij benzine al flink af, dan de oorzaak zoeken - valse lucht, slechte sensor, lekke uitlaat, etc.[/quote]
Ben vandaag dus weer bij de garage geweest die het gassysteem heeft ingebouwd, want het probleem zit in het gas. 45 minuten laten lope, aan hun testkast maar kunnen totaal niks vinden. Ook de brandstofdruk, en aantal verhoogd ook zonder resultaat. Toen hebben zij de leverancier van het systeem gebeld die zei ontsteking, of een kapotte klep. Dus uitlaatgastester er in en was hartstikke mooi. Zelfs zij staan nu voor een raadsel. Heel apart. Nu wil;len ze de auto graag een dag hebben en willen ze vanaallles veranderen of vervangen.

remy-r 0

12 jaar

Wat was de waarde van de fuel trim op benzine en wat op gas?
Wat waren de waardes op de 4-gas tester? (Co, Co2, Hc, O2, lambdagetal) Die kunnen ook nog wel eens wat duidelijk maken.

oldford 0
badge

12 jaar

[quote=oldford]Wat was de waarde van de fuel trim op benzine en wat op gas?
Wat waren de waardes op de 4-gas tester? (Co, Co2, Hc, O2, lambdagetal) Die kunnen ook nog wel eens wat duidelijk maken.[/quote]
Geen idee, want de garage had geen apparatuur omdat te meten. De waardes weet ik zo niet meer, maar ik begreep van die man als er een klep uitlag was een waarde tegen de 1000. dat was nu 6 A 7 . Het waren hartstikke mooie waardes zei de monteur.

remy-r 0

12 jaar

Dat word een kastje muur verhaal.
Een dag op benzine rijden en dan waarde uitlezen,dan een dag op lpg,waarde uitlezen.
Dan moet je de verschillen kunnen zien.
Pas op met verhalen van verbrande kleppen en dergelijke,dat moet eerst vast gesteld worden door middel van een lektest.
Niet je iets aan laten smeren..
En dat lopen aan een testkast heeft geen enkele zin,gaan rijden met een datalogger en dan kijken wat tie doet.
Een auto onbelast aan de testkast zetten heeft geen zin,alleen de waarde uitlezen heeft zin bij onbelaste motor.

primera p11 0

12 jaar

Nou volgende week vrijdag gaat de auto naar de garage. Gaan ze weer kijken wat het is, ze wouden nu van alles proberen. Na die tijd horen jullie wel weer wat er is gebeurd.
Groet Remy

remy-r 0

12 jaar

In tussentijd is dit probleem verholpen, de auto is nog 2x naar de garage geweest en allerlei dingen uitgeklezen, getest, ook andere inspuitrail. en het probleem lag gewoon alsnog bij een bougiekabel en andere bougies, elektrode afstand te groot

remy-r 0

12 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Hyundai Accent of stel zelf een nieuwe vraag.