Hyundai Trajet: startprobleem trajet uit 2002 met 300000 op de teller

Bouwjaar: 2002, Brandstof: Diesel, Motorcode: crdi

De trajet starte altijd prima, maar het leek wel dat het elke keer langer duurde voor hij wilde aanslaan.
Na een periode van ettelijke weken is het nu zover dat je wel een paar minuten zit te starten voordat hij aanslaat.
Gek genoeg maakt het niet uit of de motor warm of koud is!
Ik las op PC dat er wellicht een bepaalde klep blijft hangen, zou dat de oorzaak kunnen zijn? zo ja, waar zit die klep?

leonewals

Geplaatst door leonewals (0) , lid sinds 11 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Hyundai Trajet? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

4 Reacties

leonewals (0), 11 jaar geleden

Kan nu niemand me helpen? is er iemand die me kan vertellen wat te doen?

riennoot (0) PRO, 11 jaar geleden

hee leone,

je probleem klinkt mij niet echt bekend dat ik het al vaak heb meegemaakt met deze auto. maar paar tips kan ik wel geven om bevoorbeeld de drukken te meten van je brandstofsysteem, er is van hyundai een heel mooi set gereedschap om dat te testen. en heb je de auto al uitgelezen? zitten er foutcodes in?

hyundai (0), 11 jaar geleden

3 ton? Nog de eerste verstuivers en brandstofpomp erin? Vaak beginnen problemen met deze onderdelen met deze kilometerstanden. Kijk ook even of de egr klep afsluit.

leonewals (0), 11 jaar geleden

Hoi Rien en "particulier" dank voor de reactie.
Om te beginnen, ik schreef dat koud of warm niet uit maakt, da's niet helemaal waar. Warm start hij wél sneller, maar ik moet véél te lang starten voor een warme motor.
De wagen heeft niet meer de eerste injectoren. (uit mijn hoofd nog slechts één oude, maar deze kan bij de vorige eigenaar vervangen zijn, want hij is nog goed volgens de test.
De pomp is inderdaad nog niet vervangen. Die ERG-klep, is dat de klep aan de achterkand van de common-rail? Van de klep aan het einde van de rail las ik ergens dat misschien de o-ring kapot kon zijn. Dit heb ik gecontroleerd, er zit een groen o-ringetje, met een wit kunsstof ringetje er achter. De o-ring is heel, bij dat witte ringetje zou je zeggen dat er een klein hoekje vanaf is, maar dás dan wel een heel klein stukje. Dat kan het niet zijn lijkt me...Of is dit niet de bewuste klep? Waar kan ik die vinden en hoe zie ik of deze lekt?
Ik heb nog geen foutcodes laten uitlezen, maar ik kan wél de drukken gaan meten in het brandstofsysteem. Als de druk te laag is zal de pomp versleten zijn of ergen lekkage lijkt me?

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Hyundai Trajet of stel zelf een nieuwe vraag.