close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Hyundai Kona 2018: Startproblemen

Bouwjaar: 2018, Brandstof: Elektriciteit, Transmissie: Automaat, Motorcode: EM16

Tot driemaal toe niet kunnen starten . Tweemaal door lege startaccu , eenmaal was de startaccu niet leeg maar gaf de display aan dat er een elektrisch probleem was en het gevaarlijk was om er mee te rijden wat overigens ook niet kon want hij startte niet; verlichting etc. Wel aan ; Pen N lichten wel aan maar D en R niet. Pechhulpdienst gebeld en de technicus heeft de plus en de min Polen van de startaccu kortgesloten en toen kon ik starten.
De dealer kan niets vinden.
Ik denk dat de startaccu door de grote accu’s tijdens stilstand leeggetrokken kunnen worden???

Geplaatst door

Gokappel (0)

al 3 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Om te beginnen nog garantie denk ik.
De startaccu staat los van het hybride accu pakket , hebben ze lekstroom gemeten enz.

Met starten bedoel je denk ik dat hij niet aan gaat, want dit is een volledig electrische uitvoering als ik het goed heb.
Dit soort problemen moeten bij je garage bekend zijn, want je bent zeker niet de enige die deze problemen heeft, al heeft niet iedereen hier last van.
Iedere volledig electrische auto heeft nog steeds een "ouderwetse"12V accu nodig. Deze is nodig om de hoofdaccu in te kunnen schakelen, maar ook de accesoires van de auto van stroom te voorzien als de hoofdaccu uitgeschakeld is. Denk aan communicatie modules, radio, keyless entry of centrale vergrendeling, interieur verlichting etc.
Bij de kona electric zijn er "bugs" waardoor in sommige omstandigheden die accesoires niet helemaal uit gaan en dus de accu leeg trekken. Ook heeft Hyundai Nederland zelf bij alle NL modellen een of andere communicatie module ingebouwd die ook in standby de 12V accu extra belast. De 12V accu laad alleen bij tijdens het rijden, (weet niet zeker of hij ook de 12V accu laad aan de laadpaal) dus als er weinig mee gereden wordt, en veel korte stukjes dan kun je hier eerder last van hebben.
Hoe dan ook, de problemen zijn niet onbekend, dus de dealer moet je helpen, al is er volgens hyundai nog geen oplossing voor iedereen.
Ik weet dat er eigenaren zijn die zelf een soort accumonitor ingebouwd hebben, welke de eigenaar waarschuwd via een bericht op mobiel als de 12v accu te leeg raakt.
Er zijn meer merken die hier last van hebben. Bij de ID3 van VW kan dit ook gebeuren.

ofstone 0

3 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Hyundai Kona of stel zelf een nieuwe vraag.