Na 3 tot 4 dagen stilstaan staat is de batterij leeg.
Ik heb het stroomverlies gemeten en heb ongeveer 6mA verlies wat toch te veel is.
Wanneer ik de zekering van de airco uithaal heb ik nog een 3,3mA verlies en als ik dan ook nog de zekering van de centrale deurvergrendeling er uit haal dan is het stroomverlies weg.
Weet iemand waar de link zit tussen die twee
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Je mag tot 30 à 40 milli-ampere stroomverbruik hebben (0,030 ampere), dit is er toch niet over?
Is de batterij nog wel goed?
batterij is al vervangen, ik ga eens proberen met een andere
Het is onmogelijk dat je batterij in 4 dagen leeg is als gevolg van deze lekstroom Reken maar uit. 4 dagen = 100 uur*6mA=600mA=0,6A totaal) Opgenomen vermogen is dan P=U*I = 12V*0,6A=7,2W). Ofwel als je de stadslichten een kwartier laat branden zou de accu al leeg zijn. Ik denk dat je batterij kapot is.
16 jaar
Hier zijn we terug en het probleem is nog steeds niet opgelost.
Al 2 nieuwe batterijen geplaatst, blijft hetzelfde.
Hij wil zelfs niet meer starten wanneer je een rit van ongeveer 40 km doet met een 5-tal tussenstops.
Startkabels aanleggen en hij doet het weer.
Alternator laadt goed bij, 14V
Is het normaal dat bij zo een 3 cylinder de motor een aantal keer moet ronddraaien vooraleer hij in gang schiet.
Bij de plaatselijke hyundaidealer zeggen ze van wel maar ik vind het toch wat vreemd.
Vreemd. Maar bij welke toerental meet je 14Volt. Het moet overigens wel 14,4V zijn. Meet je dit al bij circa 1500rpm of pas bij een veel hoger toerental.
16 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Hyundai Matrix of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar