Nadat ik bij een kennis zijn lekke radiateur had vervangen voor een nieuwe, en tevens de thermostaat, wordt de wagen niet echt lekker warm meer.
In de stad staat de temperatuur laag, en op de snelweg gaat hij zelfs terug naar bijna onderaan op de meter.
De kachel is lauwig.
Voor het vervangen kwam de temperatuur tot bijna het midden.
Het systeem is ook goed ontlucht (ontluchtingsschroef hoogste punt).
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Word de lucht in de auto, als je de kachel vol openzet goed warm?
Bij mij komt namelijk de meter ook maar tot een 1/4 van de meter maar de kachel word wel heel goed warm.
Lijkt er toch sterk op, dat de nieuwe thermostaat niet goed werkt.
15 jaar
Heb je ontlucht met de kachel op de warmste stand?
15 jaar
Vullen en ontluchten doe ik uiteraard in de hoogste stand, anders zal er altijd lucht in het kachelradiateurtje blijven zitten.
Kachel zelf wordt wel enigzins warm, maar niet echt lekker heet.
Lijkt me dan toch op een defecte thermostaat.
Bij mij komt nogmaals de meter ook maar tot een 1/4, maar ik kan ( zelfs met de huidige kou) nog niet de kachel laten openstaan.
Zal hem toch maar eens vervangen voor het te proberen
15 jaar
Zou een nieuwe thermostaat defect kunnen zijn?
Heb het zelf nog nooit meegemaakt...
Moet er nog wel bij vertellen dat de vorige radiateur aan de voorkant vrijwel dicht zat (vervuild), is het plaatsen van een plaat voor de nieuwe radiateur een oplossing?
Mijn H200 van 06-2000 levert normale warmte uit de kachel bij deze temperaaturen.
De meter staat altijd net onder het midden, maar dat staat ie ook in Frankrijk met 40 graden in de schaduw ;)
Ook een nieuwe thermostaat kan defect zijn, en in de open stand blijven hangen.
Met doorlopend vorst wil ik nog wel eens de radiator voor de 1/2 afschermen met een geplastificeerde plaat karton, zodat de doorstroom van warm koelvloeistof sneller is en de kachel meer warmte oplevert, niet echt nodig, maar met strenge vorst levert dat sneller schone ramen en wat reserve warmte.
Maar ook bij -10 staat mijn temperatuur meter net onder het midden, de radiator is mits schoon berekend voor de zomerse temperaturen, de thermostaat zal dan de doorstroom beperken in de winter.
Dat moet eerst goed zijn..
Cor
Test even of de thermostaat wel goed werkt. Koude motor stationair warm laten draaien. In eerste instantie moet er slechts één van de dikke radiateurslangen warm worden. De thermostaat behoort immers bij koude motor dicht te staan. Dus nog geen circulatie door de radiateur. Zodra de motor op de juiste bedrijfstemperatuur komt moet de thermostaat open gaan en wordt ook de andere radiateurslang warm.
vr.gr. Theo
15 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Hyundai H200 of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar