WAAR ZIT PRECIES DE THERMOSTAAT VAN JE KOELWATER CIRCULIRING? WANT VOLGENS MIJ IS HIJ DEFECT, DE TEMPRATUUR LOOPT NIET MEER OP NAAR 80/90C DUS DE KACHEL WORDT OOK NIET ECHT WARM MEER
Geplaatst door Andre330 (0) , lid sinds 18 jaar geleden
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Hyundai H100? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Hyundai H100 of stel zelf een nieuwe vraag.
10 Reacties
Andre330 (0), 18 jaar geleden
WAAR ZIT PRECIES DE THERMOSTAAT VAN de KOELWATER CIRCULIRING? WANT VOLGENS MIJ IS HIJ DEFECT, DE TEMPRATUUR LOOPT NIET MEER OP NAAR 80/90C DUS DE KACHEL WORDT OOK NIET ECHT WARM MEER
wim12199 (0) PRO, 18 jaar geleden
benzine of diesel?
Andre330 (0), 18 jaar geleden
diesel
wim12199 (0) PRO, 18 jaar geleden
Tussen de servopomp van stuur en alternator komt een waterdarm toe op een aansluiting, schroef die los en je hebt hem.
Andre330 (0), 18 jaar geleden
en waart komt die waterdarm vandaan?
wim12199 (0) PRO, 18 jaar geleden
van de onderkant van de radiator
Andre330 (0), 18 jaar geleden
oke dan ik dacht van de bovenste radiatorslang, dus in principe kan je er via de bijrijderszitting er redelijk makkelijk bij
Andre330 (0), 18 jaar geleden
volgens mij moet eerst het een en het ander gedemonteerd worden voordat je pas bij die thermostaat kan en volgens mij is dat de hydrauliek van de stuurbekrachteger dat blokje die in verbinding staat met een snaar, kan er niks mis gaan als ik die demonteer?
wim12199 (0) PRO, 18 jaar geleden
Je haalt er best die pomp servopomp af, bovenste bout lossen, de riem losleggen, onderste bout eruit en de pomp van de steun weghalen, de darmen laat je er maar aanhangen.Dan koelwater aflaten (er staat een kraantje onderaan de radiator), de 2 boutjes van thermostaathuis lossen, thermostaat uithalen, nieuwe plaatsen, met het ontluchtingspinnetje naar boven gericht, de oude dichting van de behuizing krabben, nieuwe dichting er terug tussen, en de rest in omgekeerde volgorde terug monteren, koelwater opdoen, laten warmdraaien(hoeft niet echt ontlucht te worden), laten afkoelen en kijken of peil koelvloeistof ok is.
Andre330 (0), 18 jaar geleden
oke Wim bedankt voor je tip, ik ga het binnenkort proberen en dan laat ik het wel weten of het gelukt is.