auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Hyundai I 20 2011: Uitval complete auto

Bouwjaar: 2011, Brandstof: Benzine, Transmissie: Handgeschakeld, Motorcode: G4LA-5, Motorinhoud (cc): 1300, Vermogen (kw): 57

Twee maal de afgelopen dagen een complete uitval van Hyundai i20 mee gemaakt. Het ontstond beide keren midden op straat net nadat ik wilde gaan optrekken, dus vermogen vragen van motor. Het kwam bij mij over of er een electronica probleem was waardoor de auto in een soort beveiligings slot terecht kwam. Complete blackout, zelfs gevarenlichten werkten niet meer. De auto deed helemaal niets meer. Na een minuut sleutel in en uithalen starte de motor toch weer en bleek er niets aan de hand. De tweede keer was ik wel de timer en radio instellingen kwijt, blijkbaar toch iets electronisch. Had ook iets van een (tijdelijke) kabelbreuk. Dan is de werking ook zo onvoorspelbaar. Zou het kunnen dat er een beveiligingsset in de i20 zit die op een zeker moment geactiveerd wordt (bij laag toerental en vermogenvraag en... (iets wat ik nog niet weet). Je zou er bijna op kunnen wachten en kunnen reproduceren maar dat lukt nu ook weer niet.

Geplaatst door

arjaanb +5

al 8 jaar lid

Reacties

Controleer eens of de accuklemmen wel goed vast zitten , en de kabels die er op aangesloten zitten.

Accukabels zitten muurvast, Bougies hebben 12.000 km gereden maar zouden niet een total blackout met een herstel na enkele minuten veroorzaken. Ik dacht ook even aan de accu maar starten gaat prima, zelfs met lichten aan. Zit 'm misschien in een piekspanning van bobine en de er op volgende reactie van een beveiliging. Daar heb ik geen kijk op bij de hedendaagse elektronica in Hyundai auto's. Wie zou dit wel weten?

arjaanb +5

8 jaar

Geen breuk in dikke massakabel? Zit deze kabel nog goed vast aan motor/chassis?


Theo

Zou dit niet toevallig dan alleen bij het optrekken vanuit nul met laag toerental voorkomen? Ik ga kijken of een breuk in de kabels zit. Heb je nog andere opties?

arjaanb +5

8 jaar

Misschien zit er een relais in ,die actief is bij aanrijding.Daardoor valt alle stroom uit voorbrand te voorkomen.Bij goede hyundaidealer vragen of die er in zit.Anders op het moment van klacht de klep open doen na het kotakt aanstaat en een paar tikken geven tegen zekeringen kast in motorruimte.Ik n eem niet aan dat het problemen is met code sleutel is,dan kan je wel startmotor laten draaien, maar slaat de motor niet aan

robert1jan +0

8 jaar

Dag Arjaan,

Ik lees over de complete uitval van uw Hyundai I20. (van 8 jaar geleden)
Ik heb momenteel hetzelfde probleem. Heb je een oplossing gevonden en kan je daar iets meer over vertellen. Mijn garagist weet het namelijk even niet. Hartelijk dank !

rik1953 +20

1 week

Ik kan mij het probleem herinneren, de oplossing is vanzelf gegaan en heb er sindsdien ook geen last meer van gehad. Ik heb er niets aan gedaan, kan niet verklaren wat er aan de hand was.

arjaanb +5

1 week

Bedankt voor je reactie. Bij mij heeft het zich een jaar geleden voorgedaan en mijn dealer kon enkel zien dat er een storing geweest was. Nu heb ik het vorige dinsdag opnieuw voorgehad. Na 2 minuten volledige uitval startte de auto opnieuw en is er niks meer aan de hand. Ik denk dan ook dat het een soort veiligheid is die geactiveerd wordt en ergere problemen voorkomt. Ik ga de hoofdverdeler van Hyundai hierover toch eens aanschrijven.

rik1953 +20

1 week

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Hyundai i20 of stel zelf een nieuwe vraag.