Hyundai Santa Fe: versnellingsbak

Bouwjaar: 2003, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2.0 crdi

hallo

wij hebben een santa fe rijden waarvan de prise-as keering eruit ligt en de olie op de koppeling is gaan lekken
als gevolg dat de de synogromesh ringen vervangen moeten worden

de auto heeft 160000 kilometer gereden en is nu al de 4e koppeling

heeft iemand hier ervaring mee want ik vindt het een beetje snel allemaal bij deze auto

groeten chris

chris22

Geplaatst door chris22 (0) PRO , lid sinds 17 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Hyundai Santa Fe? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

3 Reacties

wim12199 (0) PRO, 17 jaar geleden

Er is een modificatie geweest van die koppelingen. Er waren problemen met het dubbel-massavliegwiel, deze en de koppeling zelf hebben ze vervangen door een gewoon vliegwiel met een andere koppeling, Daarbij kwam ook een up-date van de motor-ecu.
Ik begrijp wel het verband niet goed tussen een keerring die lekt en synchromeshen die vervangen moeten worden?

chris22 (0) PRO, 17 jaar geleden

nadat de keering is gegaan heeft de klant niets vermoedend doorgereden todat de koppelings plaat vol met olie zat en is gaan slippen

ik vindt het wel heel, maar mischien is het materiaal gebruik van hyundai van wat mindere kwaliteit

wim12199 (0) PRO, 17 jaar geleden

Ben je zeker dat het niet omgekeerd is gegaan? Dat de keerring is gaan lekken van de warmte van het doorslippen van die koppeling?

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Hyundai Santa Fe of stel zelf een nieuwe vraag.