Hyundai I20 2011: Weerstand, interieurventilator

Bouwjaar: 2011, Brandstof: Benzine, Motorcode: G4LA-5, Motorinhoud (cc): 1300, Vermogen (kw): 57

Schijn een veel voorkomende probleem zijn, kapotte interieurventilator weerstand. Dat ding blaast alleen op stand 1 en 4.
Waar zit dat weerstand precies? Op YouTube filmpjes is niet duidelijk, met wat moet ik demonteren. De handschoenen kastje zit met 2 M10 en 4 kruisschroeven vast maar zit geen beweging in als ik schroeven losdraai.Of moet ik van bestuurderskant de boel losmaken?

Viber

Geplaatst door Viber (210) , lid sinds 4 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

10 Reacties

1 maand geleden - Highway

de kachelweerstand zit altijd net naast de blower. onder je handschoenkastje kun je op de blower kijken en zit ergens een stekker met 2 schroefjes.

1 maand geleden - Viber

Heb op YT filmpjes gezien dat naast blower zit, stekker met 2 schroefjes, maar hoe kom ik erbij?
Heb de 6 schroeven van de handschoenenkastje los, maar zit geen beweging in. Op YT alleen filmpjes van Indiërs in Hindi taal, onduidelijk

1 maand geleden - Highway

Ik heb nooit aan een I20 gewerkt maar kijk eens onder het handschoen kastje

1 maand geleden - Viber

Ik heb zo'n weerstand besteld, volgens de site van Winparts zou dit geschikt zijn voor mijn Hyundai zonder airco.
Aan het einde heb ik gok genomen, en wat blijkt: in principe hoef je alleen stukje vilt weg te trekken onder handschoenen kastje. Niets verder demonteren. Met goede verlichting makkelijke te vinden (ik doe wat foto's erbij.
Probleem = de door Winparts geleverde weerstand past NIET! Doe ik ook foto erbij, die van Winparts is breder, het moet precies passen.
Heeft iemand van jullie een OEM nummer, om de juiste te gaan vinden?
De auto zou een i20 (PB/PBT) 1.2, 57 kw zijn van tussen 2008-2012

. . . .

1 maand geleden - Hans4040

Misschien hier

https://www.onderdelenlijn.nl/auto-onder...

1 maand geleden - Viber

Dat zijn gebruikte, dus in principe zou ik ook bij sloperijen in de buurt kunnen kijken. I sat vertrouwd? Ik lees daar dat "maximaal 35.000 kilometer is de norm". Straks gaan ze snel kapot.
Op de foto's te zien alleen deze zien er uit als die van mij = https://www.onderdelenlijn.nl/auto-onder...

1 maand geleden - Hans4040

Ja, van de sloop zijn gebruikte.
Je kan naar een plaatselijke sloperij gaan maar daar moet je hem waarschijnliojk zelf uit de auto halen, terwijl die van onderdelenlijn opgestuurd wordt.
Wat jij wil.

    Deze bij onderdelenlijn zijn ook 2de hands, dus van sloop. Uithalen, nu dat ik weet waar ze zitten, 10-15 minuten werk. Stekker er uit trekken en met ratel (kruis) schroevendraaier 2 schroeven los maken.
    In principe zou ik het opnieuw kunnen solderen maar ik zag op internet dat dit niet verstandig is i.v.m. mogelijke brandgevaar later
    De opstuur kosten bij onderdelenlijn zijn niet mis, € 10 - 12,50 terwijl door brievenbus kan - Viber (210), 1 maand geleden

1 maand geleden - Highway

Wat een geklooi met die online winkels. De lokale auto materialen zaak heeft ze vaak de zelfde dag in huis of op voorraad. Net gekeken op jou kenteken kost het incl btw nog geen 27 euro en had je probleem al lang vergeten.

    Online winkels zijn tegenwoordig catastrofe, voor 4 remschijven + remblokken heb nog erger meegemaakt, pure soap, zou morgen vertellen. Ik wist niet hoe deze weerstand er uit ziet, dus ik ging Winparts vertrouwen omdat na invullen van kenteken stond dat deze ( https://www.winparts.nl/koelsysteem-verw... ) geschikt was voor mijn auto. Heb ik samen met 5 liter Castrol Edge Titanium besteld. Heb olie bij hun besteld omdat bij de plaatselijke auto materialen in Roden de olie 2x duurder was. Ben nog dinsdag, 18de naar hun geweest toen ik ontdekte dat weerstand fout was, Hun hadden het niet en ze konden bestellen hetzelfde (foute) dat ik van Winparts heb gekregen. Heb ook nog gelijk foto gemaild naar Winparts, zodat ik binnen de 30 dagen retour zit, geen reactie. - Viber (210), 1 maand geleden

1 maand geleden - Highway

je hebt hem wel gepast?

    Ja, hij past niet, er zit een randje waarin moet passen. Je ziet op enne foto dat de nieuwe is te breed. Ook de afstand tussen de gaatjes waar de 2 schroeven er in moeten is kleiner.
    Volgens een plaatselijke garage gebeuren in de laatste tijd veel fouten met leveringen, het zou komen doordat bij veel distributie centra, inpakkers zijn mede Europeanen dat geen Nederlands spreken en sommigen zelfs gebrekkig engels. Ter info zou ik hieronder de soap dat ik heb meegemaakt met de remmen. - Viber (210), 1 maand geleden

1 maand geleden - Viber

Ik sleutel aan mijn auto's al zo'n 40 jaar, ooit begonnen met mijn Ford Taunus Ghia 1.6, remblokken en daarna distributieriem. Op zo'n 10 auto's heb ik praktisch alles zelf gedaan, behalve koppakking. Ik zou dit ook aandurven maar heb geen garage, en buiten op parkeerplaats lijkt me niet verstandig.
Heb nu deze Hyundai gekocht omdat was zat van de oude Peugeot en de Hyundai heeft maar 41.000 op de teller (NAP). Ik wou een aankoopcheck laten doen bij Hyundai Groningen maar ze willen het doen alleen als je auto bij hun koopt. Omdat auto is van 2011 en heeft vrij veel stilgestaan, dacht ik om alles in orde te maken. Heb bij garage hier de versnellingsbakolie en remolie laten vervangen. Ben geattendeerd door monteur dat remmen waren niet echt in orde. Remschijven nog vrij goed maar verder niet. Ik dacht: vervang gelijk alles dus heb 4 remschijven met remblokken (met de plaatjes erbij) besteld op internet. Firma vroeg VIN nummer en volgens hun paste alles. Toen begon de soap:
- pak komt aan maar geen remblokken voor achterremmen, ook niet op pakbon. Ik mailen..
- pakje met remblokken achter komt aan.Alert, kijk ik goed op doosje en stuur opnieuw een mail = ik heb Brembo 30046 besteld en heb Brembo 30068 gekregen en op de doos staat geen Hyundai maar KIA Picanto. Krijg antwoord: deze passen ook!
Omdat ik alles buiten doe en vorige maand regende bijna iedere dag, ben pas paar dagen later begonnen met de voorste remmen.
- voorste remschijven er op, remtangen schoon gemaakt. Wil ik remblokken er op doen blijkt dat bijgeleverde glijplaatjes passen niet! Alweer mailen, kreeg antwoord = we hebben geen passende plaatjes, gebruik de oude!....
2 dagen later droog weeg dus ik dacht: vervang de boel aan de achterkant.
- ik vervang de remschijf rechts achter en...ik had gelijk, de Brembo 30068 passen niet.. Omdat ik volgende dag een afspraak had in het midden van het land, heb maar de oude remblokken er op gezet en ging rijden met een nieuwe en een oude remschijf. Opnieuw mail gestuurd.
Ze hadden de passende Brembo 30046 niet, duurde aantal dagen.
Eindelijk krijg ik de juiste remblokken, ga ze rechts achter vervangen en wil ook de linke kant doen.
Nieuwe verrassing = de gaatje waarmee je de remschijf vastmaakt met de kleine schroef, was fout geboord, schroef paste niet! Natuurlijk je kan remschijf vast zetten met de wielbouten maar je verwacht dat als je iets koopt goed is. Volgens monteurs gebeurt vaker dat remschijven van het merk ABS fout zijn.
Aan het einde, ruim 3 week na mijn oorspronkelijke bestelling heb ik passende remschijven gekregen. Een nieuwe en een beetje gebruikte remschijf + KIA Picanto remblokken en niet passende plaatjes heb ik retour gestuurd. Doe wat foto's erbij over de fouten
Zo'n soap heb ik nog nooit meegemaakt..nu ook de foute weerstand.. Ik denk dat ik nooit meer iets op internet ga bestellen

. . .

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Hyundai I20 of stel zelf een nieuwe vraag.