close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Hyundai Scoupe: witte rook / condens water?

Bouwjaar: 1995, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1500i

mijn scoupe heeft het volgende probleem (pje) .
ik weet dat het normaal is dat een auto met deze buiten temperaturen "condens" rook uitstoot.
maar mijn scoupe rookt meer en blijft dit doen ook al is de motor op temperatuur,
het koelvloeistof peil blijft op het goede peil.
heb aan de kop pakking gedacht maar na meting bleek deze in orde

waardoor kan deze condens rook nog meer veroorzaakt worden ?

de rook is niet blauw en ook niet extreem wit maar lijkt op normale condens rook
alleen veel meer dan bij andere auto`s , ook als hij op temperatuur is!!

de auto heeft 120000 km op de teller en is dealer onderhouden.
is kort geleden uitgelezen en er werden geen storingen meer weer gegeven

gr . Tinus

Geplaatst door

Tinus11474 (0)

al 19 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Ik heb dit een keer gehad met een Opel Vectra. Veel condens rook en toch bleef het water op peil ( althans een duizenden km, maar verbruikte toch minimaal)
Ik weet niet hoe het precies heet, maar er is een tester voor de koelvloeistof. Daar stop je een stripje in en die geeft aan of de waardes goed zijn.
Bij bleek toen een scheurtje in de cilinderkop te zitten.
Ik hoop voor je dat dit niet het geval is.

ik hoop ook NIET dat er een scheurtje in de cil.kop zit,
ik heb genoeg ellende met de auto gehad , en hij is nu bijna in orde.

gr. Tinus

Tinus11474 0

16 jaar

Hi,

Als hij blijft roken als je motor warm is kan het toch eigenlijk alleen je kop op koppaking zijn, een minimaal lek zorgt al voor behoorlijk rook. De rook (stoom) kan eigenlijk alleen komen door vocht tijdens verbranding het is ook de enige mogelijkheid waar contact kan onstaan met water in het uitlaatsysteem. Echt goed afpersen is waarschijnlijk de enige methode om je probleem te vinden, ik ben bang dat het koppie er toch vanaf moet, dan pas kan je goed zijn welke cylinder het probleem leverd. Als het stoom is natuurlijk, als de rook wordt veroorzaakt door olie (blauwe vettere rook) dan kan het nog van alles zijn, van schraapveren, tot kleprubbers tot van alles en nog wat. Goed ruiken/voelen aan je uitlaat rook dus, koelvloeistof stoom moet je kunnen herkennen!

Veel succes....

Gr Peter

Wabbit 0

16 jaar

voor je aan een koppakking reparatie begint kan je voor de zekerheid bij een garage bedrijf met een kijkertje door je bougiegat naar de zuigers/kleppen laten kijken (niet alle bedrijven hebben deze kijkertjes) of er sporen van koelvloeistof lekkage zijn in de verbrandingsruimte.
ook kan je indien de wagen goed heet is een nieuwe snuffeltest laten uitvoeren (verbrandingsgassen meten in het koelsysteem)

Knuckles 0
badge

16 jaar

Quote,
ok kan je indien de wagen goed heet is een nieuwe snuffeltest laten uitvoeren (verbrandingsgassen meten in het koelsysteem end quote.

Dat woord bedoelde ik

ok thanx ,
zal nog es naar de garage gaan , hoop dat het niet al te duur wordt ,
de auto heeft mij al genoeg geld aan reparaties gekost .

gr. tinus

Tinus11474 0

16 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Hyundai Scoupe of stel zelf een nieuwe vraag.