Hallo,
Tijdens het rijden trekt de auto naar links en hoor ik rare rammel geluiden ineens. Na inspectie geconstateerd dat het draagarmrubber rechts boven is versleten aan de linker zijde (Er zit ca 5mm speling in het rubber)
De kogel zelf heeft ook een beetje verticale speling (ca 1mm)
Nu wil ik dit het liefst zelf doen, maar de rubbers zullen wel geperst zitten? Ik heb niet de beschikking heb over een pers of speciaal gereedschap.
Dus lijkt mij het makkelijkst en voordeligst en het misschien ook het beste om de complete draagarm te vervangen?
Het ziet er simpel uit, maar kan iemand me toch even adviseren voor de zekerheid?
Alvast bedankt,
Willem
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Heb nog even gekeken, het ziet er naar uit dat de linker bout er niet helemaal uit kan, deze komt dan tegen het subframe/chassis aan??
Klus is geklaard, fluitje van een cent. Hele draagarm vervangen. Er zijn schijnbaar ook reparatie setjes (rubbers en fusee kogel) maar dit wordt afgeraden in het werkplaatshandboek.
Alleen nu heb ik nog steeds een rammel als ik met het raam open rijdt, het lijkt erop dat het van de remklauw vandaan komt, als ik hier tegenaan sla rammelt deze ook. Als of de klauw speling heeft in de geleider bussen?
Weet iemand dit misschien?
Oploissing --> Het rammelen werd veroorzaakt doordat de onderste geleidpen van de remklauw vast zat. De pen was zelfs wat ovaal uigesleten. Zat muurvast. Hierdoor konden de blokken rammelen in de houder.
11 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Iveco Daily of stel zelf een nieuwe vraag.
11 jaar