close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Iveco Daily: ineens nog wel demareren maar niet meer aanslagen

Bouwjaar: 1997, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2500 TDi

ik heb bij mijn daily het volgende probleem:
hij demareerd maar slaat niet aan, dit is ineens gekomen, na het vervangen van mijn olie.. ik heb heb gestart voor de filter te vullen ern peil controle en daarna startte hij niet meer, anders starte hij altijd onmiddelijk

wat ik er wel bij moet zeggen:
dit is een 35-8 met 60 KW origineel maar een vorige eigenaar ( herb hem pas gekocht en dit pas ontdekt ook) heeft er een tdi in gelegd.

ik heb bij mijn peil controle de bedrading ( aantal stekkers van gloeistift in inl.spruitstuk, etc ) wat omhoog gebonden omdat die zeer kort tegen de polie van de ventilator aankwamen... en sinds dien doet hij niets meer, roken ook niet wanneer je demareerd, van mazout aflopen heb ik ook nog geen probleem gehad ( na 2weken stilstaan) maar heb nu wel luchtbellen zien passeren in de darm voor de filter, ander pompje (citroen'peer') ertussen gezet maar nog steeds niets, ik vermoed sterk dat het iets elektrisch is ùmaar snap niet hoe het systeem werkt met die ene gloeier en de omliggende elektrische dingen heeft hier iemand al ervaring mee ? of een schema ??

ik heb wel opgemerkt dat er water of vocht aan de zekeringkas ( links onder stuur) komt, zou dit een oorzaak kunne zijn ? maar er komt wel stroom op de 'stopklep' van mazoutpomp want deze hoor je klikken.

Geplaatst door

rowley (0)

al 11 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

En als je deze bedrading nu eens los maakt ?

kaleido 1 6880
badge vip badge

11 jaar

zekeringkas hangt los, niets aan te zien vanbuiten intern kan je niet contr. he de draden aan de motor zijn ook los geweest .. als je de steker uittrekt gaat het lampje van de gloeiers pinken maar meer niety, ik heb die ene gloeier al eens rechtstreeks strom gegeven maar ook niets

rowley 0

11 jaar

"dit is ineens gekomen, na het vervangen van mijn olie.."

Electrisch dus een bende....
Maak eerst de bekabeling in orde en zorg voor goede verbindingen.
En met het lostrekken van stekkers komen er steeds meer fouten in de ECU te staan...

Hans4040 1285
badge vip badge

11 jaar

de vraag is of die wel een ecu heeft al.. ik heb hem nog niet gevonden en inderdaad electrisch een bende vandaar dat ik gehoopt had dat hier iemand al enige ervaring mee had want ik ken het suysteem niet ivm die gloeistift enz

rowley 0

11 jaar

De gloeistift heb je alleen nodig bij temperaturen rond het vriespunt of lager. Dus als deze niet meer werkt zal je er nu geen problemen door hebben.
Die ene gloeistift is trouwens voor de vlamstarter.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Iveco Daily of stel zelf een nieuwe vraag.