close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Iveco Daily: Motor loopt door

Bouwjaar: 2001, Brandstof: Diesel, Motorcode: 65c15

Wij hebben een camper met daaronder een Iveco 65c15 bouwjaar 2001.
Steeds als wij lang in warm weer gereden hebben en de airco volop gebruikt hebben wil de motor na het verwijderen van de contactsleutel niet uitgaan. We moeten dan via een versnelling de motor af laten slaan. Als de motor afgeslagen is blijven de lampjes en meters aan. Na ongeveer 15/20 minuten gaan deze uit.
De garage in Oss heeft alles onderzocht en de voorbereiding voor de trekhaak verwijderd, dit had echter geen baat.
Heeft iemand hier een oplossing voor?

Geplaatst door

rickr (0)

al 16 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Het voedingrelais van edc blijft dus bekrachtigd en dat kan komen doordat gschakelde plus doorverbonden wordt met continu plus. Inderdaad kan dit bij de ahw aasluiting worden veroorzaakt door bijv. schade daaraan.
Denk ook eens aan contactslot, het relais zelf ingebrand, relais voor inschakelen relais en natuurlijk achteraf ingebouwde elektrische apparatuur met +15 en +30.
Als de +15 dan van dezelfde voeding is als dit relais en er is een defect in die apparatuur kan dit dus optreden.
Je moet dus opzoeknaar componenten die zich ook na 15/20minuten uitschakelen en koppel deze dan een voor een los.
Succes!

T.P. 0
badge

16 jaar

Nog een aanvulling;
We zijn net terug van vakantie. We hebben ontdekt dat als de motor stationair draait (in de file e.d.) dat de buiten-temperatuurmeter oploopt tot 50-60 graden. Ook toen konden wij de motor niet uitkrijgen. We hebben geprobeerd om de motorkap even open te zetten, waarna de temperatuur enkele graden lager kwam. Toen bleek de motor wel uit te kunnen.
Het EDC lampje heeft in het verleden ook al eens gebrand, maar daar heeft men na uitlezen met de computer niets kunnen vinden.
We kunnen het EDC-lampje overigens ook even aan krijgen door tijdens het rijden op de cruise-control meerder keren achter elkaar aan de plus voor sneller rijden te draaien.
Ook hebben we na de vakantie ontdekt dat het blok waar de zekeringen in moeten, enkele sleufjes gesmolten zijn. Ik heb hier eventueel een foto van.
Iveco in Oss wil/kan ons niet verder helpen.
Weet u eventueel een goed adres waar men dit probleem voor ons kan verhelpen.
We zijn een beetje ten einde raad, daar dit probleem zich al vanaf 2002 voordoet.

rickr 0

16 jaar

Weet ik wel, maar ik ga hier geen reklame zitten maken voor het bedrijf waar ik werk dat is geloof ik tegen de regels. Probleem met de zekeringkast komt wel meer voor (zekering ventilator). Dit kan een oorzaak zijn, maar dan moet de bedrading aan de achterzijde gecontroleerd worden.

T.P. 0
badge

16 jaar

@ T.P : een adres kan worden doorgegeven rechtstreeks via de e-mail aan de vraagsteller.

mvg.
moderator.

Hans4040 1240
badge vip badge

16 jaar

@Hans4040: oke geregeld.

T.P. 0
badge

16 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Iveco Daily of stel zelf een nieuwe vraag.