Hallo allemaal. Weet er iemand of je iets speciaal moet doen, om een Daily 35c13 van 2000 met een ms6.3 ecu,
uit te lezen? Ik gebruik een "digiflasher pro" maar krijg steeds als antwoord SILENT KEY
Vermoed daarom dat ik geen verbinding heb met de ecu.
Greetz,
Marc
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Ik heb alleen ervaring met de orginele testapp. maar ik kan me zo voorstellen dat er een voeding plat ligt. Controleer in ieder geval de zekeringen. Brandt als je het contact aanzet wel even de controlelamp van de edc? Wat is de klacht/storing?
Ik zal de zekeringen eens nakijken. Volgens mij gaat het lampje inderdaad niet branden nu je het zegt.
De bedoeling is om de fouten eens uit te lezen om te kijken waarom, ik volgen mij, te wijnig vermogen uit de motor krijg.
We gebruiken deze om een aanhanger van 3500 kg te trekken.
Ik heb in het verleden met een turbo daily gereden en die trok veel beter op.
Dat was wel een vijfbak en heb nu een zesbak.
Alvast bedankt.
Greetz
Marc
16 jaar
Wat voor type daily is het (bv een .13 of een .15) ? Het kan natuurlijk zijn dat bij een .15 de variabele turbo niet goed werkt wat niet altijd met diagnose apperatuur te zien is. Laat maar eens zien wat je tester zegt.
gr.
We hebben achter het paneel onder het handschoenvak een schakelaar gevonden met "Test EDC"
Als ik hierop duw gaat het lampje hiervan knipperen. Is er een lijst die me kan vertellen wat het knipperen betekend?
Ben nog aan het uitzoeken geweest betreft uitlezen over de obd stekker maar dit lukt me nog steeds niet.
Heeft iemand het schema van de 38 polige stekker zodat ik na kan kijken of mijn( van test ap.) stekker juist is aangesloten. Dit is namelijk eigenlijk een Mercedes stekker en ik vermoed dat die anders uitlezen als Iveco
T.P. Het is een 35 c 13 Bj 2000 met airco en webasto
greetz
Marc
16 jaar
Vreemd, meen toch zeker te weten dat de diagnose stekker groter is als die van een m.b.. De knop met testedc is niet zo heel lang toegepast, ik kan wel wel eens kijken ofdat we nog zon lijst hebben. Alleen is het zo dat als er een fout in zit die trekklachten veroorzaakt gaat het lampje knipperen wanneer de fout optreedt en gaat de motor echt inhouden. Je zou ook kunnen kijken of de motor goed 'ademt'. Kontroleer ook of je stekker op de vuldruksensor goed kontakt maakt, als dit niet zo is krijgt de ecu een te lage vuldrukwaarde en dan weet je de rest wel.
Ik zou bijna zeggen komt em maar brengen.
Bij het zoeken op het net blijkt dat de stekker voor m.b. en Iveco het zelfde zijn. De aansluitingen van deze stekker zijn echter niet het zelfde. Ik ben er alleen nog niet achter hoe ik hem dan wel moet aansluiten.
Het gaat dus om 3 draadjes, rood , zwart en bruin, die elk op een van de 38 pinnetjes moet komen.
OBDII Connector(Female) ---- BENZ 38Pins Connector
4+5------------------------------------------------1(Signal Ground) (Zwart)
7-------------------------------------------------------------15(K Line) (Bruin)
16-------------------------------------------------------------3(Power) (Rood)
Dit is de aansluiting voor m.b.
Weet er iemand wat het is voor Iveco.
Greetz,
Marc
16 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Iveco Daily of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar