👉 Waarom lid worden?
Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!
Hoe moet ik de timing van de krukas en de nokkenas goed afstellen? Ik heb de distributieriem al los maar ik krijg de krukas en de nokkenas niet op tijd getimed.
Als ik de krukas rechtsom draai om een 4,5 mm boortje in het gat te steken dan komt een van de zuigers op een gegeven moment zachtjes (!) tegen de klep aan. En als ik het boortje in de krukas gericht heb dan zit het merkteken van de nokkenas niet goed.
Ik heb wel een paar dagen geleden de kleppen met klepplaatjes gesteld en daartoe heb ik wel de nokkenas gedemonteerd, maar ik heb - bij mijn weten- de nokken as exact zo terug gedaan.
Speelt de brandstofpomp in dit geheel nog een rol? Want ik heb wel de brandstofpomp met een boortje geblokkeerd.
Wie kan mij helpen a.u.b.? Eventueel met verwijzing naar internet site dan wel digitale documentatie en of tips uit eigen ervaring.
Oh ja, het gaat om een Iveco Daily 38-8C uit 1982 met een gewone 2.5 l diesel.
Alvast hartelijk bedankt!
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Zit je niet precies 180 graden verkeerd ?
Als cilinder 1 op compressie staat , beide nokken vrij , dan de 1e cilinder boven in , zou hem toch moeten zijn.
Brandstofpomp heeft hier geen invloed op.
Hoi Kaleido 1,
dank voor je reactie.
Maar ik heb nog een vraagje:
Cilinder 1 is dat de cylinder die het dichts bij de radiator is?
Dus als ik het goed begrijp - ik ben maar een handige hobbyist, hoor - moet het boortje in de krukas kunnen als cylinder 1 op compressie staat?
Heb jij daar ook misschien een site voor waar ik uitgebreid dit probleempje kan oplossen?
Hoe dan ook, kaleido 1, alvast hartelijk bedankt!
Mvg
Jim
7 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Iveco Daily of stel zelf een nieuwe vraag.
7 jaar