Hoi allenmaal,
De Airco / Heatherpomp begint ligt te roken als hij inkomt.
Hij heeft jaren niet gedraaid en de riem was niet aanwezig toen ik hem kocht.
Hij koelt wel dus doet wel iets.
Moet ik hem nu laten roken en verwachten dat dit verdwijnt, of voorlopig maar ontkoppelen?
Ik weet niet of dit roken komt omdat hij jaren niet gedraaid heeft.
Ben benieuwd naar de reakties.
gr,
Eddie
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Waarschijnlijk is de pomp kapot en was dat de reden dat de riem er niet meer op zat.
Hans
Leuk zo`n jaguar!
Had enige tijd geleden ongeveer het zelfde,tijdens een snelle rit in duitsland rook ik een brandlucht.
Kreeg het wel benauwd maar ineens een helder idee,ff de airco uitzetten en na enige honderd meter was de brandlucht weg.
Yep een nieuwe pomp moest er op.
17 jaar
[quote=jethro]Leuk zo`n jaguar!
Had enige tijd geleden ongeveer het zelfde,tijdens een snelle rit in duitsland rook ik een brandlucht.
Kreeg het wel benauwd maar ineens een helder idee,ff de airco uitzetten en na enige honderd meter was de brandlucht weg.
Yep een nieuwe pomp moest er op.[/quote]
Dus laten checken cq afvullen heeft volgens jouw geen zin??
gr,
Eddie
17 jaar
Checken heeft altijd zin,dan weet je wat er stuk is.
Dus de aircopomp laten nazien,of je doet het zelf.
Motor laten draaien airco aanzetten en dan kijken,en natuurlijk motorkap open.
Beter is laten nakijken door een specialist,weet je gelijk wat het kost.
Ja ik weet het,een jaguar kan klauwen met geld kosten.
17 jaar
Dat de riem ervan was zal te wijten zijn dat voorheen al problemen waren met de compressor, naar alle waarschijnlijkheid zal de airco installatie ook nog werken op R12..?
Dat de compressor begint te roken geeft aan dat ie niet genoeg smering krijgt en warm loopt door bijv: een te hoge persdruk, en is eigenlijk het kwaad al geschied.
@jethro iedere auto kan klauwen vol geld kosten zowel een oldtimer, klassieker, of de hedendaagse...
@zandhaai er zijn nog volop tweedehands onderdelen te vinden van een jag, je moet alleen weten waar.
[quote=TheoStek]Dat de riem ervan was zal te wijten zijn dat voorheen al problemen waren met de compressor, naar alle waarschijnlijkheid zal de airco installatie ook nog werken op R12..?
Dat de compressor begint te roken geeft aan dat ie niet genoeg smering krijgt en warm loopt door bijv: een te hoge persdruk, en is eigenlijk het kwaad al geschied.
@jethro iedere auto kan klauwen vol geld kosten zowel een oldtimer, klassieker, of de hedendaagse...
@zandhaai er zijn nog volop tweedehands onderdelen te vinden van een jag, je moet alleen weten waar.[/quote]
Theo,
De Link met de riem en aircooler stuk zou lochisch zijn. Maar de mensen waar ik hem van kocht reden maar enkele kilometers per week in het dorp en reden alleen maar. Als iets niet persee vervangen dienden te worden dan gebeurde dit ook niet.
Hun motto was starten en rijden, en hadden eigenlijk geen tijd voor deze hobby. Voor Onderdelen ga ik nu naar Oirschot (tweedehhands) en Boven Leeuwen (nieuw).
Mocht jij nog kwijt willen waar je werkende 2de hands onderdelen kan vinden, dan hoor ik dat graag.
@Ik vind de onderdelen prijzen wel meevallen! Kwaliteit is goed en degelijk/
gr,
Eddie
17 jaar
Hallo allemaal,
Uiteindelijk is het probleem duidelijk geworden. De schijf de in en uit moet komen bleef regelmatig hangen. Kort geleden is deze zelfs losgebroken.
Heb nu een defecte pomp gehaald met nog een goede poelie en schijf en ga deze overzetten.
Bedankt voor alle tips. (was dus toch kappot)
16 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Jaguar XJ of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar